Je nejvyšší čas přestat platit televizní poplatky, reagují diváci na další vulgární veřejnoprávní seriál
To, co následovalo po odvysílání prvního dílu nové minisérie České televize “Volha“, se dalo dopředu dost přesně odhadnout. O sledovanost se „poprala“ s kriminálkou Novy „Odznak Vysočina“ a diváci se jako vždy rozdělili do dvou táborů, nadšence a odpůrce. Zatímco první skupina si pochvaluje především herecké výkony, ta druhá je znechucená tím, co Česká televize financuje z jejich povinných koncesionářských poplatků.
A ještě jim za to, jak se v poslední době stalo špatným zvykem, děkuje, že bez nich by tento pořad nevznikl. Je opravdu těžko pochopitelné, proč k sedmdesátým narozeninám své existence ČT vysílá seriál, jehož hrdinou je sprostý buran Standa Pekárek, který „neudrží svého p….. v kalhotách“ a je ochoten kvůli splnění svého snu, totiž řídit v televizi služební Volhu a vozit Karla Gotta, donášet STB. V krátké době je to již podruhé, co veřejnoprávní stanice uvedla pořad, který ji představuje ve velmi nelichotivém světle.
Zatímco satirický seriál „Dobré ráno, Brno!“ se jízlivě, nicméně vtipně navážel do dění v regionálním studiu ČT se zjevnou mírou empatie, „Volha“ prezentuje veřejnoprávní instituci z té nejhorší možné stránky. Jako místo, v němž figurují primitivové, ožralové, zloději, bezcharakterní a arogantní kariéristé. A právě to, jak tvůrci ukazují „sedmdesátky“, se dotklo mnoha diváků, kteří v té době žili a dobře si ji pamatují.
Ne, že by bylo něco podobného nemyslitelného, avšak nelze pominout, že právě v normalizační éře působily v Československé televizi takové osobnosti jako například František Filip (F.L. Věk, Cirkus Humberto, Byl jednou jeden dům, Chalupáři) nebo Antonín Moskalyk (Babička), jejichž tvorba patří k nepřekonaným klenotům české televizní tvorby.
Koukej žrát
Další diváci si stěžují na zbytečnou vulgaritu. Zdaleka ale nejde jen o neustálé „voe“, jímž Pekárek oslovuje i nadřízené, ale o mnohem drsnější výrazy: „To tě bude stát ještě hodně práce proku**it se k tomuhle kočáru,” říká šéf garáží Standovi, obdivujícímu modrou Volhu, zatímco on musí prozatím řídit jen „vymazlenej kočkolap“. Mimořádně odporná je scéna, v níž Standova matka říká svému malému vnoučkovi: „Hele, koukej žrát, Stando, to musíš!“ Otec Standa se k ní přidává: „Koukej žrát Stando, jinak bude máma nas**ná.“ Vzápětí lituje, „že si na vojně udělal parchanta“. Mimochodem, záběry na plačícího chlapečka znechutily nejednu maminku a vyprovokovaly otázku, jakou ochranu vlastně požívají nejmenší děti, hrající ve filmech a seriálech.
Hnus od první minuty
Také proto bylo nemálo koncesionářů z prvního dílu „Volhy“ doslova zhnuseno: „Co to tady vykreslujete za žumpu, sprostou a odpornou společnost? Hnus od první minuty až po poslední,“ rozhořčeně reaguje paní Gabriela. Bohužel, má kus pravdy. Hnusné je ve „Volze“ vše: byty, hospody, kanceláře, erotické scény a odpuzuje i většina hlavních aktérů. Petr se proto zastává generace svých rodičů: „Myslím, že zas až takoví blbci naši rodiče nebyli.“ Vladimír dokonce vyzývá: „Nejvyšší čas přestat platit televizní poplatky,“ a není rozhodně sám.
Zdroj: Česká televize, Facebook