Rozhovor s Adrienem Brodym o novém filmu Wese Andersona
Už 22. června budeme v českých kinech moci zhlédnout nejnovější film Wese Andersona Asteroid City. Jako obvykle bude obsazení napěchované hereckými hvězdami, v jedné z rolí se představí i Adrien Brody.
Wes Anderson má talent vtáhnout nás do svého poetického světa okouzlujících, výtvarných scenérií obydlených roztodivnými, burleskními postavami. Po filmu Francouzská depeše Liberty, Kansas Evening Sun, který představil na festivalu v Cannes v roce 2021, se tento tvůrce vrací se svým nejnovějším celovečerním filmem Asteroid City, který se odehrává kolem roku 1955 v pouštním městečku ve Spojených státech.
Stejně jako jeho fascinující (a lehce ujetý) příběh je výjimečné i herecké obsazení, v němž se objeví Scarlett Johansson, Tilda Swinton, Willem Dafoe, Jeff Goldblum, Edward Norton a v neposlední řadě Adrien Brody, oblíbený herec Wese Andersona.
Režisér svěřil Brodymu na míru šitou roli režiséra Schuberta Greena. Níže si můžete přečíst rozhovor s Brodym, který vedl francouzský VOGUE:
Toto je váš pátý film s Wesem Andersonem. Proč je pro vás práce s ním stále tak vzrušující?
Adrien Brody: Wes kromě svých úžasných filmů, které jsou už tak jedinečné, vytváří tak magický zážitek. Pokaždé je to tak obohacující. Na place vytváří pocit rodiny a sounáležitosti a je úžasné sdílet tuto zkušenost se zbytkem hereckého obsazení.
Co se vám na jeho světě tak líbí?
Především to, že je skutečným autorem. Jeho filmy jsou tak originální a kreativní. Vezměte si jakýkoli obraz nebo záběr z jeho filmů a hned víte, že ho vytvořil Wes. To je velmi výjimečné. Jeho scénář je tak neuvěřitelně zajímavý. A já ho mám rád i jako člověka, takže je to jen další důvod, proč s ním chci trávit více času a být na filmovém place alespoň několik týdnů v kuse.
Jaká byla vaše reakce, když jste si přečetl scénář a poprvé se seznámil se svou postavou?
Myslím, že je to úžasný scénář, ale je velmi těžké představit si všechny vrstvy a různé odstíny Wesova světa v psané podobě ve srovnání s tou vizuální. Při čtení pasáží, které napsal pro mou postavu, jsem zjistil, že je to opravdu zábavné, protože se musím vypořádat s hraním role režiséra a s tím, jak komunikuje s herci, zejména proto, že se děj odehrává v polovině 50. let, tedy v době, kdy herci a režiséři skutečně určovali cestu nové generaci herců a filmařů. Stejně jako Marlon Brando a James Dean posunuli očekávání od hereckého výkonu a vytvořili velmi realistickou interpretaci.
Kdybyste měl režírovat divadelní hru, stejně jako vaše postava, jaká by to byla?
To je opravdu skvělá otázka… Nemyslím si, že bych vám na ni dokázal odpovědět v tak krátkém rozhovoru. Ale přemýšlím o tom. Zatím jsem mě ještě nic nenapadlo, ale bylo by to zajímavé.
Jakou nejlepší radu vám dal Wes Anderson?
Pospěš si. (smích) Takto probíhá spolupráce s ním od té doby, co ho znám. Vždy říká: „To je skvělé.“ Pak změří čas a řekne: „Je to asi 1 minuta 50 sekund, udělejme to za 45 sekund.“ A to je sranda. Práce na tempo je zajímavá, úžasná věc, a někdy to opravdu tak dobře zapadá do jeho světa.
Ve filmech Wese Andersona existuje určitá choreografie, která se musí dodržovat. Jak se připravujete, abyste zapadli do jeho světa?
Je tam velké očekávání a každý přichází velmi dobře připravený. Pro práci s Wesem musíte opravdu přesně znát dialogy. Není tu prostor pro hledání čehokoli a musíte být tvární, abyste se dokázali přizpůsobit složitým situacím kvůli práci s kamerou. Má to specifickou choreografii, takže je nutná příprava, abyste se v tom všem dokázali orientovat a dělali to efektivně a podle standardů a vize, kterou Wes má.
Máte nějakou anekdotu z natáčení, o kterou byste se s námi podělil?
Jednoho dne jsem se vrátil do našeho hotelu a seděl tam Francis Ford Coppola. Wes se zná s těmi nejúžasnějšími lidi. Je to prostě tak zvláštní. Byla to taková nečekaná potěšující chvilka.
Zdroj: vogue.fr