Česká televize prodává svoje pořady konkurenci. Na podivné počínání doplatil současný ředitel, vystřídá ho nový
Překvapivě rychle byl tuto středu zvolen nový generální ředitel České televize. Ještě v úterý se část mediálních odborníků domnívala, že se volba bude protahovat několik týdnů, nakonec však rychle a suverénně zvítězil jeden z pěti kandidátů, kteří prošli prvním sítem. Petra Dvořáka tak od října vystřídá Jan Souček, dosavadní ředitel brněnského studia ČT.
Podle všeho sečetli členové „Rady České televize“ dosavadnímu řediteli všemožné prohřešky (o nichž jsme na našem webu průběžně informovali). Jde například o podezření z obtěžování a bossingu v redakci „Reportéři ČT“, o odchod několika známých moderátorů a především fakt, že se program veřejnoprávního kanálu stále více blížil komerčním stanicím. Ty ho ovšem musí realizovat ze svých příjmů a nikoliv koncesionářských poplatků.
V tomto nerovném boji sice ČT dosahuje nejvyšší sledovanosti, avšak za cenu, že svůj program zaplavila detektivními seriály a různými kontroverzními pořady, prošpikovanými skrytou reklamou. Sám Jan Souček v rozhovoru pro web „Aktuálně.cz“ prohlásil, že „ČT musí být odvážnější a realizovat projekty, jež budou divákům otvírat další prostory než sázet například na kriminální série“ a dodal: „Ty sice přinášejí sledovanost, jenže diváka neobohacují.“
To nejlepší konkurenci
Nový ředitel se také pozastavil nad podivnou praxí, kterou Česká televize začala v poslední době prosazovat. Již před časem jsme informovali, že „ČT navázala dlouhodobé partnerství s televizí Nova“ a začala jí prodávat své úspěšné seriály, z nichž některé patří k těm nejnovějším (například „Kukačky“ nebo „Dobré ráno, Brno!“). Dokonce Nově přepustila i kultovní filmy „Jak vytrhnout velrybě stoličku“ a „Jak dostat tatínka do polepšovny“. Jako špatný vtip působí, když placená platforma Novy „Voyo“ propaguje tyto veřejnoprávní pořady pod sloganem: „Znáte z České televize.“
Nelze se proto vůbec divit, že je se změnou vedení České televize spokojeno mnoho jejích koncesionářů. Ti jsou přesvědčeni, že byla potřebná, protože není dobře, když se ve starých kolejích jede několik let. Na sociálních sítích se také shodují, že reorganizace a redukce tohoto veřejnoprávního molochu a jeho finanční ozdravení je na místě: „Fakt nepotřebujeme veřejnoprávní detektivky nebo sportovní přenosy. O to se postará komerce,“ glosují například. A další si zase přejí, aby se z České televize stalo nezávislé
a objektivní médium a bude sloužit občanům a ne politikům.
Zdroj: Česká televize, Aktuálně.cz, Facebook