Barbie: Můžeme se snad těšit na pokračování?
Generální ředitel společnosti Mattel Ynon Kreiz naznačuje, že úspěch Barbie odstartuje celé nové univerzum filmových adaptací ikonických značek spadajících pod tuto společnost.
Úspěch Barbie, která nedávno překonala několik dalších kasovních rekordů před svým digitálním vydáním, má odstartovat celé univerzum projektů, jak naznačil sám generální ředitel společnosti Mattel Ynon Kreiz. Film v čele s Margot Robbie, v němž se stejnojmenná panenka vydává do reálného světa s Kenem (Ryan Gosling) poté, co utrpí existenciální krizi, je jedním z nejzajímavějších filmových titulů roku 2023. Barbie, která sklidila všeobecné uznání za svůj metahumor a mnohovrstevnatý scénář a vydělala celosvětově přes 1,386 miliardy dolarů, z velké části zvítězila ve virální soutěži Barbenheimer a stanovila řadu rekordů, včetně toho, že se stala nejvýdělečnějším filmem společnosti Warner Bros. všech dob.
Během nedávné mediální konference společnosti Goldman Sachs (podle serveru Deadline) se Ynon Kreiz dále rozpovídal o pokračujícím úspěchu Barbie, která se nedávno stala nejvýdělečnějším filmem roku 2023. Generální ředitel společnosti Mattel naznačil, že tento úspěch má nastartovat celé univerzum nových projektů společnosti, ačkoli připustil, že i když k nim budou přistupovat stejně jako k průlomovému filmu Grety Gerwigové, nemusí být všechny „tak velké nebo úspěšné jako Barbie“. Kreiz to se k celé věci vyjádřil takto: „Věříme, že to, co jsme zaznamenali kolem filmu Barbie, bylo vzorem, případovou studií, příležitostí skutečně pochopit hodnotu a přitažlivost, kterou naše značky mají, kulturní ohlas a, což je důležité, naši schopnost realizovat tyto projekty jak po kreativní, tak po komerční stránce. Doufáme a očekáváme, že jich bude více. Neříkám, že budou tak velké nebo úspěšné jako Barbie, ale budou mít stejné postupy.“
Ještě před úspěchem filmu se očekávalo, že společnost Mattel rozšíří svou působnost i do světa filmů, protože již měla ve vývoji 15 filmových adaptací svých značek, včetně filmu Barney, který produkoval Daniel Kaluuya, a filmu Rock ‚Em Sock ‚Em Robots, který produkoval Vin Diesel. Zpráva zveřejněná těsně před vydáním Barbie naznačila, že to je jen zlomek toho, co Mattel plánuje do budoucna, přičemž studio má v plánu až 45 filmů a také řadu televizních pořadů.
Zatímco status mnoha z těchto projektů zůstává v nejasném stavu rozpracovanosti, s výjimkou filmu Hot Wheels, pro který se prý na začátku srpna hledal režisér, se všechna pozornost upírá k možnosti natočit Barbie 2. Greta Gerwig a Margot Robbie zůstávají ohledně pokračování opatrné, protože se obávají, že by pokračování mohlo zhatit emotivní závěr prvního filmu. Vzhledem k finančnímu úspěchu filmu s Margot Robbie je pochopitelné, že Mattel by rád připravil pokračování, ale chtěl by se vyhnout jakémukoli spěchu.
Bez ohledu na to, která ze značek spadajících pod Mattel bude filmově zrealizovaná dříve, Kreizovo ujištění, že Mattel bude při svých budoucích adaptacích postupovat stejně jako u Barbie, by mělo v divácích vzbudit určitou důvěru, že se adaptace nedělá kvůli penězům, ale že se do každé značky vnáší náležitý tvůrčí přístup. Vzhledem k tomu, že značky jako Hot Wheels nebo Rock ‚Em Sock ‚Em Robots nikdy neměly příběhy, které by jejich franšízy poháněly kupředu, budou potřebovat něco víc než jen názvy svých značek, aby přivedly diváky do kin, podobně jako Gerwigové meta-přístup a hvězdné obsazení, které všechny zaujalo již mnohem dříve, než Barbie překonala několik rekordů.
Zdroj: screenrant.com