Barbie boom pokračuje dokumentárním filmem o černošské Barbie panence
Po celosvětově úspěšném filmu Grety Gerwigové pokračuje boom Barbie v novém dokumentárním filmu, který na Netflix přichází od producentů seriálu Bridgertonovi.
Boom Barbie pokračuje
Na Netflixu se totiž objeví dokumentární film o Barbie tmavé pleti. 21. července vstoupil do kin film Grety Gerwigové Barbie, který zaznamenal neuvěřitelný úspěch od kritiků i divák. V pokladnách kin vydělal 1,4 miliardy dolarů, čímž se stal nejúspěšnějším filmem roku. Film Gerwigové zjevně podnítil kulturní nadšení ohledně Barbie a na základě popularity tohoto filmu se snaží vydělat i další tvůrci.
Po premiéře na festivalu South by Southwest, kde sklidil nadšené ohlasy, se dokumentární film Black Barbie dostane i na Netflix. Celosvětová práva na něj získala produkční společnost Shondaland, kterou založila Shonda Rhimesová v čele s Betsy Beersovou. Ta také produkuje seriál Bridgertonovi společnosti Netflix. Datum uvedení filmu Black Barbie na Netflixu zatím nebylo oznámeno.
Black Barbie jako dokument
Jak už název napovídá, dokumentární film Black Barbie se zabývá historií první černošské panenky Barbie, která byla představena v roce 1980. Tedy tři desetiletí po debutu původní Barbie v roce 1959. Dokument se zaměřuje na tři černošky – Beulah Mae Mitchellovou, Kitty Black Perkinsovou a Stacey McBride Irbyovou. Ty pracovaly ve společnosti Mattel a zasazovaly se o vytvoření Barbie s tmavou barvou pleti. Režisérka filmu Lagueria Davisová je neteří Mitchellové a tato osobní vazba jí posloužila jako základní bod tohoto dokumentu.
Dokument zaznamenal velký úspěch
Obecně dokument popisuje cestu černošské Barbie k jejímu vzniku a její následný kulturní dopad. Podle oficiálního popisku dokument zkoumá „význam reprezentace a to, jak mohou být panenky klíčové pro formování identity a představivosti“. Součástí dokumentu jsou také rozhovory se zasvěcenými pracovníky společnosti Mattel, spotřebiteli, kulturními komentátory a historiky. Po premiéře na SXSW se snímek Black Barbie setkal s širokým ohlasem. V současné době má na serveru Rotten Tomatoes hodnocení 100 %.
http://gty.im/1473534467
Získání dokumentu společností Netflix se odehrává v době současného boomu Barbie, který zažehl Gerwigové veleúspěšný film. To je kulturní moment, kterého streamovací služba využívá.
Obsazení filmu Barbie je inkluzivní a multikulturní, ačkoli největším společným rysem dokumentu s filmem Gerwigové je zkoumání rozporuplné pověsti panenky. Gerwigová ve filmu použila slogan: „Pokud máte rádi Barbie, tento film je pro vás. Pokud Barbie nenávidíte, je tento film pro vás.“ Davisová na začátku dokumentu prohlašuje: „Nenávidím panenky.“ Ještě více než film Gerwigové by měla Black Barbie pokračovat ve zkoumání vztahu panenky k rozmanitosti a inkluzi.
Zdroj: screenrant.com