To je neuvěřitelné, Česká televize prodala své nejúspěšnější seriály i filmy Primě a Nově. Včetně Marie Terezie
Když před pěti let Česká televize poprvé uvedla první řadu výpravné historické minisérie Marie Terezie, nenechaly si ji ujít více než dva miliony diváků. A její repríza o rok později jich přilákala milion. Proto je překvapivé, že se tento výjimečný koprodukční počin rozhodla veřejnoprávní stanice, která ho natočila za peníze svých koncesionářů, prodat konkurenci.
Na veřejnoprávní byznys jsme upozornili již před časem, kdy ČT prodala Nově několik svých velmi úspěšných, nových seriálů, například „Kukačky“, „Devadesátky“, „Most“ nebo dokonce jeden z mála tuzemských satirických seriálů „Dobré ráno, Brno!“.
Novinářům webu „Info.cz“ se navíc podařilo získat utajovaný návrh smlouvy, podle níž má Nova exkluzívně přebírat dokonce i ty veřejnoprávní pořady, které ještě nebyly natočeny. Česká televize by tak měla Nově kompletně otevřít dveře a na oplátku inkasovat stovky milionů korun ročně. Nelze přitom nezmínit, že generální ředitel ČT Petr Dvořák přišel do České televize právě z Novy.
Přelomová dohoda?
„Je to přelomová dohoda mezi dvěma největšími televizemi, která má potenciál přepsat český mediální trh,“ upozornilo „Info.cz“. Tento web také přinesl informace o tom, že návrh tajné dohody o sdílení obsahu mezi ČT a Novou šokoval generálního ředitele televize Prima Marka Singera. O to více je ovšem překvapivé, že právě Prima získala právo vysílat na svém placeném kanálu minisérii „Marie Terezie“ a další hity ČT, například seriály „Dabing Street“ nebo „Čtvrtá hvězda“.
„Info.cz“ rovněž zveřejnilo článek, v němž spekuluje, že naopak nejspíše padla údajná dohoda mezi Kavčími horami a Barrandovem o neútočení. Vychází z toho, že Nova nyní začala vysílat nový politický diskusní pořad „Za pět minut dvanáct“ a že odstartoval právě v době, kdy ČT opustil Petr Dvořák.
Co na to nový ředitel?
Každopádně je zřejmé, že mezi hlavními rivaly na českém televizním trhu se odehrává byznys, dotovaný z koncesionářských poplatků. Zda bude tento trend pokračovat, není prozatím jasné. Nový generální ředitel ČT Jan Souček se nicméně nad prodejem úspěšných filmů a seriálů ČT pozastavil a postěžoval si, že o spolupráci s Novou vůbec nevěděl. Navíc kritizoval, že se jeho předchůdce o důležitých věcech neradil ani s šéfy regionálních studií.
Ačkoliv po svém nástupu nový šéf ČT slíbil řadu změn, například natáčení menšího počtu kriminálek, které diváka nijak neobohacují a naopak výrobu odvážnějších formátů, prozatím se bohužel zdá, že vše zůstává při starém.
Zdroj: Info.cz, Aktuálně.cz