Odvážný satirický seriál si bere na mušku šéfy České televize. A na „Kavkách“ už je z toho historka
Také první epizody druhé řady satirického seriálu České televize „Dobré ráno, Brno!“ naznačují, že se jeho fanoušci nebudou rozhodně nudit. Ba naopak. Scenárista a režisér Jan Prušinovský si totiž kromě moderátorů vzal na mušku i nejvyšší televizní šéfy.
A to není podobnost čistě náhodná. Jeden z nich tak dalece připomíná programového ředitele ČT Milana Fridricha, že si toho povšimli i pozorní diváci. Nejde přitom jen o podobu vizuální (takový baculatý plavovlasý „anděl“ se totiž jen tak nevidí), ale též mentální. Tak, jako se nadmíru spokojený Fridrich při každé příležitosti chlubí sledovaností, rovněž v tomto seriálu řeší jeho „alter ego“ (Jakub Uličník) pravidelné průzkumy spokojenosti diváků.
Telefonuje do brněnského studia a zajímá se, jak jsou na tom s „Dobrým ránem“: „Ukázalo se, že vysílat ranní show z jednoho města generuje dost velký propady spokojenosti diváka. Divák byl zvyklej, že se střídaj. Když to dělá v sudém týdnu Ostrava, čumí na to celej Moravskoslezskej kraj, ale lichej tejden, to je černá díra. To dělalo Brno,“ stěžuje si na dálku ředitel programu.
Divácké návyky
Zároveň upozorňuje na „silné divácké návyky“ i na to, že „lidi jsou zvyklí na stejný ksichty“. A proto ho vůbec nezajímá, že režisér brněnského studia nemůže točit, protože stále leží po úrazu v kómatu: „Ten je mi úplně u prde….To není ksicht,“ reaguje žoviálně. Sám pak hledá volné režiséry, co se „dloubou v nose a jsou pokud možno v bankrotu“. Napadne ho přitom proslulý Václav Marhoul.
Následuje vtipná scéna, v níž volá skutečnému Marhoulovi na chalupu a ten poté poněkud zpruzeně jeho nabídku přijme. Když ovšem dorazí do Brna, nestačí se divit, co ho čeká. Stačí, když si ve scénáři přečte jednotlivé body: „Dekorace z šípků, pletení velbloudí vlny či nutriční dieta pro seniory.“ To ale ještě netuší, co ho čeká za chvíli. Na „Kavkách“ už je z toho historka….
Zdroje: autorka, Česká televize