Ceny v Lidl Outletu pod lupou: Srovnání překvapilo. Nákup se Čechům nemusí vždy vyplatit
Otevření prvního Lidl Outletu v Praze způsobilo nákupní šílenství. Tisíce lidí vyrazily před prodejnu vystát si několikahodinovou frontu ve snaze ulovit zboží za zlomek původní ceny. Zkolabovala dokonce i doprava. Vyplatí se ale vůbec trávit hodiny čekáním, když můžete stejné nebo podobné věci koupit i jinde? Podívali jsme se na ceny v outletu a porovnali je s nabídkou z letáku i Lidl shopu.
Společnost otevřela svoji první outletovou prodejnu v Praze v Štěrboholích začátkem ledna 2025. Zákazníci zde mají možnost zakoupit zlevněné spotřební zboží, od oblečení přes domácí spotřebiče až po nářadí. Slevy se pohybují ve výši až 70 % a sortiment se pravidelně obměňuje. Lidl outlety provozuje i v zahraničí, například v Německu, a letos nově i v ČR.
„Cílem této prodejny je vytvořit stabilní prodejní kanál pro zboží, které musí uvolnit místo novým akcím v našich běžných prodejnách,“ prozradila pro web penize.cz tisková mluvčí řetězce Eliška Froschová Stehlíková.
Jsou ceny v Lidl Outletu opravdu tak výhodné?
Outletová prodejna slibuje vysoké slevy, díky kterým zákazníci ušetří klidně i tisíce korun. Například meteostanici, kterou Lidl Outlet nabízí za 200 korun, však mohli zákazníci koupit během předvánočních slev v běžné prodejně za podobnou cenu. Podobně je to s kuchyňskými pomůckami nebo nářadím. Většina zboží se objevila v předchozích letácích za srovnatelné ceny, anebo dokonce levnější.
Stejná situace nastává i u robotické sekačky. Outletová cena 5 000 Kč se několik týdnů nazpátek objevila také na Lidl e-shopu. Ne všechno, co je k dostání v outletové prodejně, tak pro zákazníky musí být nutně výhodné. Samozřejmě se tu ale naleznou i cenově lákavé nabídky, jako oblečení za pár korun nebo benzínová pila za 800 Kč.
„Pokud bude tento koncept nadále úspěšný, je možné, že v budoucnu otevřeme další outletovou prodejnu. V tuto chvíli to však neplánujeme, prozatím musíme počkat na vyhodnocení úspěšnosti s odstupem času, abychom měli relevantní data,“ dodala pro penize.cz Eliška Froschová Stehlíková.
Čekání ve frontě průměrně zabere 2 až 3 hodiny
Jedním z největších problémů Lidlu Outletu jsou dlouhé fronty. Někdo ve frontě čeká klidně i tři hodiny, jen aby ušetřil pár stovek. Pokud si ale spočítáte, kolik byste si za stejný čas vydělali v práci, můžete snadno dojít k závěru, že bude efektivnější zboží zakoupit v běžné Lidl prodejně za plnou cenu a čas místo stání ve frontě věnovat práci.
Pokud si například jako živnostník vyděláte 500 Kč za hodinu, znamená tříhodinové čekání ušlý zisk 1 500 Kč. K tomu připočtěte náklady na dopravu, případně čas strávený v dopravní zácpě, a najednou meteostanice za 200 korun není zas až takový jackpot.
Plánují outletové prodejny otevřít i další řetězce?
„Díky efektivnímu a propracovanému plánování zásob nepotřebujeme k výprodejům žádné speciální outletové prodejny – veškeré zboží dokážeme vyprodat přímo v našich stávajících prodejnách. Tím také zákazníkům umožňujeme najít výhodné nabídky přímo ve své prodejně, aniž by museli kvůli výprodejům cestovat do outletu,“ reagoval pro penize.cz v reakci na Lidl Outlet mluvčí řetězce Tesco.
Největší stížnosti na Lidl Outlet pramení nikoliv od lidí, kteří strávili několik hodin ve frontě, ale od obyvatel z přilehlých částí. Ti kvůli kolonám aut směřujících do nově otevřené prodejny na cestách do práce nabírají zpoždění. Někteří lidé posílají stížnosti na vyšší místa, protože se nemohou nakonec z práce ani dostat domů. Čekání v koloně jim prý zabere i 20 minut. Zůstává tedy otázkou času, kdy lidem dojde trpělivost.