Czech-American TV slaví 20 let vysílání. Vysílání sleduje více než 3 miliony domácností v USA
Czech-American TV (CATVUSA), americká nekomerční televizní společnost, slaví významné jubileum. Před 20 lety se John Honner, americký televizní producent českého původu, rozhodl propagovat Českou republiku a krásy jejích regionů v Americe prostřednictvím televizního programu v angličtině.
Od svého počátku se z menšího vysílání stal unikátní projekt, který na kabelové televizi sleduje více než 3 miliony domácností v USA. Díky internetovému vysílaní jsou dalšími diváky také obyvatelé Kanady, Austrálie, Asie, a také Evropy například Anglie nebo Německa.
Nepostradatelnou částí projektu jsou také webové stránky. Kromě již odvysílaných televizních pořadů se zde nachází i různé rubriky, které mají za cíl přiblížit českou kulturu zahraničnímu publiku. Například v rubrice „COOKING“, si mohou lidé vyzkoušet uvařit česká jídla. Další sekcí je třeba „GENEALOGY“, kde diváci najdou praktické pomůcky k dohledání jejich českých předků. Dále následují sekce, které obsahují informace o českých památkách, tradicích anebo lekce základů českého jazyka. Tyto vlastivědné projekty mají i svého maskota, kterým je karikatura Českého Honzy.
CATVUSA je v Americe registrována jako nezisková organizace. Na jejím chodu se podílejí odborníci z České republiky a Spojených států, kteří pomáhají jako dobrovolníci. Důležitou součástí této televizní společnosti jsou i studenti z mnoha českých středních a vysokých škol. Ti se podílejí na vytváření článků, videoreportáží, grafice, animaci, IT developmentu, PR a marketingu, zejména se zaměřením na cestovní ruch. CATVUSA spolupracuje s ČVUT v Praze, Integrovanou střední školou Slavkov u Brna, Slezskou Univerzitou v Opavě, Univerzitou Hradec Králové, ZČU v Plzni, Univerzitou Palackého v Olomouci, Uměleckou školou v Ostravě a Obchodní akademií Přerov. Dále ve Zlíně s Gymnáziem a Jazykovou školou s právem státní jazykové zkoušky, Gymnáziem Lesní čtvrť a Střední školou gastronomickou a obchodu.
Pořady, které jsou každý týden vysílány, vznikají především ve spolupráci s českými krajskými úřady anebo i s některými městy.
Projekt Czech-American TV je velmi úspěšný, dokazují to pozitivní ohlasy od diváků a mnoho ocenění, jak už ve Spojených státech amerických, tak i v České republice. Patří k nim například ceny za významnou dlouhodobou a kvalitní spolupráci a propagaci regionů v zahraničí Královéhradeckého, Zlínského, Karlovarského, Moravskoslezského a Plzeňského kraje. Dále také ocenění regionu Slovácko a od měst Brno a Kutná Hora.
John Honner, zakladatel a ředitel Czech-American TV, shrnuje úsilí společnosti následovně: „Posláním našeho vysílání na kabelové televizi a prostřednictvím internetu, které má formu pravidelných pořadů, je rozšiřovat povědomí, ukazovat a zviditelnit české regiony ve světě a dělat osvětu českému kulturnímu dědictví. Česká republika je tak jednou z mála zemí, která se může pochlubit tím, že má takové unikátní pořady v televizi v zahraničí. Kromě vysílaní se staráme i o celou řadu vzdělávacích projektů na našem webovém portále, který v současné době zahrnuje přes dva tisíce stran.“
Zdroj: Czech-American TV