Filmový trhák Barbie má velkého nepřítele. Útočí na něj církev i odpůrci LGBTQ+
Za poslední měsíc to na vás muselo vyskočit ze všech stran. Barbie, Barbie a zase Barbie. S příchodem filmu podle jedné z nejslavnějších hraček celý svět zrůžověl a tato mánie byla nepřehlédnutelná. Výsledkem byly mimo jiné miliardové tržby zmíněného filmu. Zdálo by se, že toto dílo nemá snad dokonce žádné odpůrce. Ale omyl. Slavný film má ještě slavnějšího nepřítele. Církevní aktivisty a konzervativce.
Jméno Rachel Campos-Duffy vám toho asi moc neřekne, ale stačí říct, že jde o moderátorku americké stanice Fox News, která se nedávno pustila do filmu o slavné panence a vůbec ji nešetřila. „Rychle jsem zjistila, že to není film pro děti, protože levice Barbie kompletně feministicky předělala. Ve filmu vystupují všechny druhy barbín. Jedna z nich je muž a hraje ji transsexuál. Film se zabývá nejrůznějšími tématy, od toho, že muži jsou ženy, až po feminismus. Celý film, který podporuje i samotná značka, signalizuje dospělým, že hodnoty a tradice, se kterými vyrůstali, jsou špatné.“
Duffy tvrdí, že je ale zároveň fanynkou hračky: „Barbie miluju. V mém domě je asi sto Barbie, které se předávají léta a se kterými si hrály všechny moje holky, a tenhle film natočila banda bezradných feministek, které Barbie ve skutečnosti nenávidí.“
Dalo by se však říci, že ve srovnání s moderátorkou se web Movieguide posunul o něco dál. Jedná se o portál, který se věnuje světu filmu, ale z pohledu věřících, a jak se dalo očekávat, vedle Campose, nejsou ani oni zrovna nadšeni růžovým zázrakem. „Měli pro tuto franšízu vytvořený trh a publikum, které zcela ignorovali. Miliony rodin by přišly do kin a koupily si lístky, ale místo toho se Mattel rozhodl uspokojit malé procento populace, které znovu a znovu dokazuje, že opuštěním pokladen Mattel udělal strašnou chybu. Rodiny musí vědět, jak je to špatně. Nejenže jde o promarněnou obchodní příležitost pro oblíbenou značku, ale i samotný film je špatně natočený. Pixar a Disney nedávno utrpěli těžké ztráty s filmem Elemental, který také propagoval LGBT postavy. Elemental měl nejnižší otvírací cenu ze všech filmů PIXAR. Posledních osm filmů studia Disney přineslo společnosti ztrátu více než 900 milionů dolarů, protože se nadále odklání od hodnot přátelských k rodině,“ tvrdí tato stránka.
A aby toho nebylo málo, ozval se i Slovenský dohovor za rodinu. Podle dostupných informací by mělo jít o společenství, které se na svět dívá také především duchovní optikou, a také se tvrdě postavilo ke kritice tohoto filmu. Přímo jim vadí výroky členů štábu, že ve filmu nesmí chybět dějová linie o LGBTQ+, dílo jako takové je prostě feministické, nebo to, že dílo jako takové má zesměšňovat mužské pokolení.
Nakonec je to všechno tak trochu zamotané. Je pravda, že studiu Disney se v posledních letech příliš nedaří a finanční neúspěch animovaného filmu Mezi živly (Elemental) to jen podtrhuje, ale stojí za zamyšlení, zda je za tím opravdu možné tlačení na pilu ve směru možné propagaci sexuálních menšin. Takovému studiu Warner Bros, které stojí za výrobou filmu o známe panence, ukázalo, že opravdu stačí vzít slavnou značku a v oblasti profitu se dají dělat divy. A takové hlasy o tom, že celá franšíza Barbie je především o něžnější polovině světa? Zde stojí za zamyšlení, zda lidé, kteří zastávají takové názory, sami někdy vůbec slyšeli, k čemu panenky vlastně slouží?
zdroje: Movieguide, SDZR, Christianitas, Rawstory, Csfd, Boxofficemojo