Znáte historku, jak Menšík při natáčení Arabely opil trpaslíky? Strašný trapas! Budete se smát ještě týden
„To nejsou děcka, ale ožralí trpaslíci,“ zní legendární věta Vladimíra Menšíka k vyděšené recepční, která spatřila herce přinášet do hotelu malé opilé postavy. Menšík, který v Arabele hrál pana Majera, se při natáčení proslavil nejen svým hereckým uměním, ale i touto veselou příhodou, když po úspěšném záběru pozval trpaslíky na panáka.
Mezi českými herci byl Vladimír Menšík znám svou ochotou pomoct a schopností zvednout náladu celému štábu. V seriálu Arabela tyhle vlastnosti předvedl v plné parádě. Nejprve vymyslel, jak natočit problematickou scénu s trpaslíky, a pak je tak štědře pohostil, že je musel odnášet do hotelu v podpaží. Recepční, která si myslela, že nese opilé děti, málem omdlela.

Menšík a jeho nevšední nápady
Filmaři si jeho přítomnost na place nemohli vynachválit. Vždycky věděl, jak vyřešit problém, a ještě u toho dokázal ostatní pobavit. Podobně to bylo i při natáčení Arabely, úspěšného seriálu, který na obrazovkách poprvé běžel koncem roku 1980.
V Arabele ztvárnil Menšík postavu pana Karla Majera, vypravěče pohádek, který najde kouzelný zvoneček spojující náš svět s říší pohádek. Po boku Stelly Zázvorkové vytvořili manželský pár, který diváci milovali. Během natáčení seriálu se odehrála příhoda, která se sice nedostala na obrazovky, ale mezi filmaři se vypráví dodnes.
Osudná kláda a nepovedená scéna
Štáb se při natáčení potýkal s problematickou scénou, kdy mělo sedm trpaslíků přejít po úzké kládě v přesně stanoveném pořadí. Režisér určil, že procesí povede zkušená Aťka Janoušková. Jenže hned po první klapce malá zpěvačka s krumpáčem přes rameno zaškobrtla, ztratila rovnováhu a smetla ostatní trpaslíky z klády jako kuželky.
Po ploše studia se najednou kutálely malé postavičky a režisér jen bezmocně zvolal své obvyklé: „Stop!“. Menšík, který scénu pozoroval opodál, okamžitě přiskočil s řešením. Navrhl, aby v čele průvodu šel místo Aťky Jiří Krytinář, který si v seriálu kromě trpaslíka střihl i roli Mekoty.
Změna se ukázala jako spásná. Další záběr se povedl napoprvé, bez jediného zaváhání. Menšík, potěšený svým příspěvkem k úspěšnému natáčení, se rozhodl oslavit to po svém. Pozval všechny trpaslíky na panáka.
Menšíkova štědrá odměna a její následky
Menšík byl známý svou pověstnou pohostinností, ale tentokrát jeho velkorysost přinesla nečekané komplikace. Pozvání na „jednoho panáka“ se rychle změnilo v celovečerní posezení, během kterého skleničky přibývaly stejně rychle jako veselé historky u stolu. Menšík ale nepočítal s tím, že u herců malého vzrůstu zabere alkohol mnohem rychleji. Stačilo nakonec pár skleniček a bylo vymalováno.
Hotelové překvapení pro recepční
Menšík jako správný parťák pochopil, že trpaslíky nemůže nechat napospas osudu. Naložil všechny do své dacie a s pocitem dobře vykonané práce vyrazil k hotelu, kde byl ubytovaný filmový štáb. Do hotelové haly začal nosit své podnapilé kamarády v podpaží, jednoho po druhém. Některé usazoval do křesel, jiné pokládal přímo na pohovky v lobby.

Recepční, která měla tu noc službu, zpočátku jen nevěřícně zírala. Když ale Menšík přinesl dalšího trpaslíka a uložil ho vedle ostatních, konečně našla hlas. „To snad ne,“ vykoktala a s vytřeštěnýma očima sledovala, jak herec mizí ven pro další náklad. Když se objevil s další várkou, už se musela přidržet pultu, aby neupadla.
„Proboha, pane Menšík, co jste to s těma děckama provedl?“
Žena v šeru recepce a pod vlivem šoku nabyla přesvědčení, že Menšík přináší do hotelu opilé děti. V její tváři se mísil šok, hrůza a morální pohoršení, zdálo se, že každou chvíli buď omdlí, nebo zavolá policii. „To nejsou děcka, ale ožralí trpaslíci,“ okomentoval Menšík, otočil se na podpatku a zmizel. Historka se druhý den rozletěla po celém štábu jako lavina a stala se jednou z nejoblíbenějších anekdot z natáčení.
Zdroje: ahaonline.cz, csfd.cz, wikipedia.org