Hitem Valentýna je tento dárek. Češi ho prý neslaví, přesto mizí z regálů rychlostí blesku
Růže, medvídci, hrníčky a polštářky se srdíčky. Klasické předměty, které představují symbol Valentýna. Jeden dárek jde ale opravdu na dračku. Najdete ho všude.
Svátek lásky, náklonnosti a zamilovanosti. To přesně je Valentýn. Každoročně jeho oslava spadá na datum 14. února. Ne všichni tomuto svátku ale přišli na chuť. Podle ekonoma Lukáše Kovandy slaví svátek zamilovaných jen čtvrtina české populace starší patnácti let. Nejspíše nebude překvapením, že na svátek lásky si potrpí hlavně ženy.
Muži považují svátek svatého Valentýna spíše „za komerční záležitost s cílem obchodníků co nejvíce vydělat,” doplňují seznamzpravy.cz. Mezi lidmi, kteří tento svátek slaví, je hlavně mladá populace. Často chodí se svou drahou polovičkou na večeře, kupují květiny, různé romantické dárky nebo si píší valentýnky. Jeden dárek je ale hitem. Z obchodů vždy zmizí mrknutím oka.
Ač neslavíme, nakupujeme
I když Valentýn neslaví ani polovina naší populace, Češi za dárky utrácejí poměrně dost peněz. Průzkum Equa Bank odhalil, že lidé za dárek pro svou drahou polovičku utratí průměrně 630 Kč. Pokud si tuto částku vynásobíte počtem lidí, kteří svátek slaví, dostanete se na pěknou sumu. Není proto překvapením, že na Valentýnu nejvíce vydělají právě obchodníci. Ti si na svátek vůbec nestěžují. Ba naopak, nabízí valentýnské kolekce, které přilákají pozornost.
Ten nejlepší dárek
Mezi dárky, které jsou často kupovány, patří cokoliv se symbolem srdce. Může to být jedlý dárek, hrnek, pyžamo, povlak na polštář a zkrátka cokoliv, co by mohlo tomu druhému udělat radost. Když se k tomu přidá symbol srdce, jedná se o ideální valentýnský dárek. Vždyť Valentýn je přeci svátek lásky, no ne? Mezi nejprodávanější dárky patří růže a čokoláda.
Své o tom ví i prodejci. Právě oni jsou ti, kteří do svých regálů doplňují ten jeden dárek, který jde každým rokem na dračku. Pro mnohé nebude překvapením, že tím nejprodávanějším dárkem na Valentýna je právě čokoláda. Nejvíce pak taková, která na sobě má nápisy jako „Miluji tě” nebo „Děkuji ti za vše”. Velkým hitem jsou i takové čokolády či bonboniéry, na které můžete přímo napsat věnování.
Čokoládu mají rádi téměř všichni. Jedná se o milý dárek, kterým nikdy nešlápnete vedle. Zvláště jím potěšíte milovníky čokolády. Pokud pro svou polovičku chcete udělat o trochu něco víc, můžete si nechat vyrobit personalizovanou čokoládu. Takovou už sice nenajdete v regálu, ale za to si ji můžete nechat upravit podle svých představ. Upravit jí můžete například pomocí vlastních nápisů, fotek a věnování.
Láska a marketing
Možná vás napadá otázka, „jak je možné, že jdou čokolády ve tvaru srdce na dračku, když většina lidí neslaví Valentýn?” To je opravdu velmi dobrá otázka a je na ní poměrně snadná odpověď. Protože lidé nechtějí, aby jim něco uteklo. Jedná se o skvělý marketingový trik, kterým si prodejci zajišťují, že si jejich zboží lidi koupí. A to ve velkém.
Největším lákadlem jsou limitované edice. Takové, které jsou dostupné jen po nějakou dobu a po určitém datu zmizí. Valentýn je tak skvělou příležitostí, jak zákazníky nalákat. Největší nápor je zhruba týden před Valentýnem. Limitky zároveň dokáží oslovit i lidi, kteří by zboží jinak ignorovali. Vyvolávají v nich totiž pocit naléhavosti a pocitu, že si daný produkt musí koupit. Primárně ze strachu, aby jim zboží nezmizelo a nepřišli o možnost koupě.
Čokoládové dárky znamenají i snadnou dostupnost. Naleznete je snad v každém supermarketu a většinou na vás vykouknou hned u vchodu, abyste si jich na 100 % všimli. Jak tak jdete kolem, vrazíte je do košíku, aniž byste nad tím museli usilovně přemýšlet. Dárek je to hezký, dostupný a rozhodně udělá radost. A v tom se skrývá veškeré tajemství. Někteří lidé navíc slaví Valentýn i se svojí rodinou nebo přáteli, aby oslavili lásku rodinnou či přátelskou. I v tomto případě je čokoláda skvělou volbou. Hodí se do naprosto každé situace.
Zdroje: novinky.cz, seznamzpravy.cz, kudyznudy.cz