Influencerky inspirují k nezodpovědným plastikám. Tyto zákroky jsou kvůli nim teď v kurzu
Čteme o tom dnes a denně: Sociální sítě opravdu mohou způsobovat některým jedincům psychické problémy. Přitom dokonalost je právě na sociálních sítích pouhý klam. Jenže čemu máme věřit, když nám slavní influenceři každý den představují ty nejlepší přípravky a produkty, bez kterých údajně nemůžeme ani žít? A co teprve zákroky, které jsou podle nich vyloženě v kurzu. Influencer je v mnoha případech jen nástrojem reklamy a nelze věřit všemu, co na internet přidává.
Plastické operace už díky dnešním influencerům nejsou tabu. Dříve se za ně ženy styděly, nikomu o nich neříkaly. Dnes jsou tyto zákroky běžnou záležitostí a celebrity o nich otevřeně hovoří. Některé influencerky mají na sociálních sítích tak vysoké dosahy, že si je dokonce některé estetické kliniky najímají jako ambasadorky a tím nepřímo ovlivňují to, jak má vypadat ideál krásy.
Snila o dokonalém pozadí, teď nemůže mít děti
Slavná influencerka Jennifer Pamplona byla tak posedlá touhou po dokonalém pozadí, že kvůli tomu podstoupila na 30 plastických operací. Zákroků nyní ale hořce lituje. Nejenže za ně utratila v přepočtu 21 milionů korun, přišla kvůli tomu i o možnost přirozeně otěhotnět. Teď své fanoušky a sledující varuje. Vždy si totiž přála mít velkou rodinu a děti. Nyní se musí smířit s tím, že z ní matka nikdy nebude. Do svého pozadí si nechala aplikovat polymethylmethakrylát. Ten Jennifer pronikl až do reprodukčních orgánů a nenávratně je poškodil. Podlé lékařů už tak nebude moci mít děti. Jennifer, kterou mnozí považují za dvojnici Kim Kardashian, podstoupila svou první plastiku už v sedmnácti letech. Na proměnách svého vzhledu je dle vlastních slov závislá. Nyní ale podstupuje terapie a od roku 2022 na žádném zákroku nebyla. Pro dnešní mladé dívky by měl být její případ velkým varováním. Sama totiž svým jednáním inspirovala k plastickým operacím desítky dívek.
Z Instagramu mají vymizet aplikace simulující změny vzhledu
Nedávno se také na veřejnost dostala informace, že sociální síť Instagram bude rušit aplikace, které obsahují filtr fungující na principu rozšířené reality – ve výsledku to znamená, že si díky nim může člověk upravit obličej tak, aby věděl, jak by vypadal po plastické operaci. Vývojáři Instagramu se totiž právem bojí o psychické zdraví svých uživatelů. Mluvčí Instagramu navíc potvrdil, že firma si přeje, aby se uživatelé této sítě cítili „víc v pohodě“ a zároveň chtějí poukázat na to, že člověk by měl vidět obě stránky mince, tzn. i negativní stránku plastických operací. Odstraní tedy veškeré efekty spojené s plastickými úpravami, a to včetně již uložených fotografií v galeriích, a zamítnou také všechny nové návrhy efektů tohoto typu. I když je jasné, že některým uživatelům Instagramu budou podobné aplikace v telefonu chybět, většina z nich s tímto nápadem souhlasí.
Influenceři nabádají fanoušky, aby letěli za dokonalým úsměvem do Turecka
Svět nedávno šokoval také jiný případ influencerství. Tiffany Leight z Británie totiž veřejně nabádala své fanoušky a sledující, aby za novým chrupem vyrazili do Turecka. Představila se se svým zářivým úsměvem hned na několika snímcích a u všech neopomněla označit jednu tureckou kliniku. Někteří z jejích fanoušků pak do Turecka skutečně odcestovali. Jenže zákrok se u několika z nich vůbec nepovedl.
„Chtěla jsem mít hezké rovné zuby. Myslím, že chrup je první věc, které si na někom všimnete. Dokonalý úsměv je pro mě na prvním místě,“ napsala Tiffany na své sítě. Zaujalo to jednu její fanynku, která se rovněž trápila nevzhledným chrupem a na základě Tiffanina doporučení vyrazila na označenou tureckou kliniku, kde se podrobila operaci zubů. Zákrok ale nedopadl dobře a fanynka nakonec musela podstoupit další operaci na jiné klinice. Původně levné zuby ji tak vyšly na neuvěřitelný balík peněz a o času stráveném v letadle ani nemluvě. Každopádně nové a bílé zuby vytvořené díky fazetám propaguje na sociálních sítích spousta influencerů. Lékaři však všechny varují, že pokud už míříte na kliniku do zahraničí, je nutné si ji pořádně prověřit a nespoléhat se pouze na doporučení vašeho oblíbeného influencera.
Podle známých osobností vyjde operace zubů v Turecku až třikrát levněji než u nás nebo jinde v Evropě. Zubaři s tím možná souhlasí, ale podle nich se jedná o čistý hazard nejen s penězi, ale i se zdravím.
S produktem si člověk kupuje i identitu influencera
S produktem, který si lidé kupují, se často snaží získat aspoň částečně identitu člověka, který jim imponuje. V tomto případě jde právě o influencera, který jim tento produkt přes svůj profil na Instagramu doporučil. Kupující si pak pořídí něco, co ve výsledku ani nepotřebuje, ale koupil si to přece „od slavné osoby“, tudíž je teď ve svých očích in. Přesně takto to funguje i v plastické chirurgii.
Influenceři čím dál častěji doporučují svým sledujícím plastické operace a estetické vylepšení vzhledu. Oni měli tyto operace zadarmo, ovšem vy si tohle všechno musíte uhradit sami. Zamyslete se. Myslíte si, že influencer, kterému klinika zařídila zmenšení nosu, bude tuto operaci veřejně hanit? Nebude. Bude ji vychvalovat do nebes. A právě tím vámi „falešně manipuluje“. Z influencerů se tak stává nástroj budoucnosti. Ve výsledku pak chybí větší osvěta, která by narušila nedotknutelnost influencerů v očích mladých lidí. Otázkou je, kam tohle všechno bude v budoucnu směřovat. Plastické operace už totiž dávno nejsou tabu a na sítích jsou hojně podporovány.
Zdroje: super.cz, idnes.cz, lidovky.cz, onadnes.cz, refresher.cz