Kláře Melíškové bylo chlapečka z Volhy líto, prosila ho, ať vydrží. Normalizaci vnímala jinak, zato Geislerová provokovala
Nová minisérie České televize „Volha“ se setkává s množstvím protichůdných reakcí a diváky i odborníky nutí k tomu, aby ho buď zatracovali nebo vychvalovali. Zatímco se jedni díky ní prý královsky baví, druzí kritizují neúměrné množství vulgarit a některé scény. Například tu, která se odehrála v rodině hlavního hrdiny Standy Pekárka kolem jeho malého syna.
Jak on, tak jeho manželka i matka se otřesně chovají k chlapečkovi, který nechce jíst a hlasitě pláče. „Koukej žrát, Stando, jinak bude máma nasraná,“ nadává mu otec. Dojem mnoha diváků, že to pro batole, které ve „Volze“ hrálo nejmenšího Pekárka, nebylo vůbec jednoduché, potvrdila i herečka Klára Melíšková. „Mně to úplně rvalo srdce. Já myslím, že ta maminka už ho v životě nedá na natáčení,“ nechala se slyšet v rozhovoru pro Blízká setkání Českého rozhlasu. Prozradila také, že zpočátku byl v pohodě, ale když se scény několikrát opakovaly, už tam prostě nechtěl sedět a okamžitě spustil řev. „Vždycky jsme říkali: Vydrž, vydrž ještě chviličku. Teprve, když ho jeho maminka vzala do náruče, tak se uklidnil. Ale jakmile jsme se blížili k židličce, tak zase spustil,“ zavzpomínala. Nicméně si myslí, že podobné chování rodičů k dětem patřilo k té době.
Bezstarostné dětství
Zajímavé bylo, když sama Klára Melíšková přiznala, že éru normalizace vnímala zcela jinak: „Vnímala jsem to hezky, pro mě to bylo bezstarostné dětství. Rodiče nás nějakým způsobem drželi od politiky.“ Zavzpomínala ale, že občas něco zaslechla, protože jejím prarodičům vzali v padesátých letech statek, avšak vůbec se tím nezabývala. Zmínila také, že postavu Standovy matky a ráznou hospodskou hrála tak, jak byla napsaná a připustila, že její syn byl do jisté míry formován i způsobem její výchovy. Byla ovšem ráda, že k ní tato postava „přišla“, protože ji dostala po velmi náročné hlavní roli v minisérii „Podezření“. Hrát matku Pekárkovou nicméně bylo náročné. Třeba kvůli příšerným a neprodyšným dobovým kostýmům z umělých látek. Naopak ji bavily paruky, které tuto postavu dotvářely: „Já jsem z toho byla úplně nadšená,“ pochvalovala si je. Zároveň připustila, že se ke svým dětem také dříve chovala jako matka Pekárková, že měla tendenci za ně vše zařizovat a opečovávat je.
Geislerová provokovala
Poněkud jiný názor, než Klára Melíšková, má herečka Anna Geislerová, která ve „Volze“ hraje režisérku Válovou a rovněž patří ke generaci dětí ze 70.let. V rozhovoru pro magazín ČT „Sama doma“ řekla, že tajně chodila do skautského oddílu a „ve škole provokovala a nosila do ní knížky Václava Havla“. Zamýšlela se rovněž nad tím, zda by obstála tak, jako její neústupná hrdinka, protože je ambiciózní a její práce je pro ni moc důležitá: „Jak by to vlastně bylo se mnou, kdyby ta revoluce nepřišla? Já jsem schopná se na sebe podívat temnější optikou. Já vlastně nejsem ani moc zvědavá, jak já bych to nakonec s tím režimem kočírovala. Kdyby šlo do tuhýho, tak nevím. Člověk k sobě musí být upřímnej a připustit tu možnost, že by to nedal,“ svěřila se Anna v „Sama doma“.
Zdroj: Český rozhlas, Česká televize