Lidl začal nabízet tajemné krabičky: Někteří zákazníci byli v šoku z toho, co v nich našli
Lidl patří k nejoblíbenějším supermarketům a i v Česku má spoustu věrných zákazníků. Když tak spustil zajímavou akci s tajemnými krabičkami obsahujícími věcné ceny, lidé se o ně skoro poprali. Výhry totiž někdy několikanásobně převyšovaly pořizovací cenu.
Lidl je známý tím, že se nesoustředí výhradně na potraviny a nápoje, ale seženeme v něm oblečení, obuv, domácí potřeby, drobnou elektroniku nebo spotřebiče a nářadí. Proslavil ho třeba i herec Arnold Schwarzenegger, který se nechal přesvědčit k účinkování v reklamě na nářadí. A leckdo do Lidlu míří i pro sezónní věci, které se v různých akcích objevují.
Tento původem německý řetězec má své pobočky ve více než 30 zemích světa včetně Spojených států amerických a neustále roste. Aktuálně spolu s Kauflandem patří pod skupinu Schwarz-Gruppe a zákazníkům každou chvíli nabízí nějaké novinky. Nedávno to byla mobilní aplikace Lidl Plus, potom zase nadchnul možností platit s pomocí aplikace Lidl Pay.
Aby těch překvapení a hýčkání zákazníků nebylo málo, na začátku podzimu přišel řetězec s dalším neotřelým nápadem. Začal prodávat „štěstíčka“. Do svého e-shopu umístil 1 000 tajemných krabiček modré barvy, které mohly obsahovat cokoliv. A zákazníci se o ně téměř porvali.
Výhry, jaké byste nečekali
Cena mystery boxů, jak se tajemné krabičky obvykle nazývají, byla jednotná – 20 liber (jelikož akce proběhla jen ve Velké Británii). To je v přepočtu asi 600 korun. A ačkoliv se to může zdát jako velká suma, Lidl sliboval, že zákazníci rozhodně nebudou zklamaní. Uvnitř totiž mohlo být cokoliv od kosmetiky přes domácí potřeby a drobnou elektroniku až po poukázky na mnohem zajímavější výhry. Každý mystery box přitom vyhrával.
Někteří zákazníci se chlubili na sociálních sítích, co všechno uvnitř našli. Jeden muž dokonce tvrdil, že jeho výhra měla hodnotu v přepočtu 3 000 korun. A Lidl na obsahu skutečně nešetřil a nešlo o žádné „šmejdy“, jichž se chtěl zbavit.
Zaprvé se jednalo o rozsáhlou marketingovou akci, která měla za cíl ještě víc si naklonit zákazníky a potěšit je. Protože spokojený zákazník se rád vrací pro další nákupy. Zadruhé šlo ale i o praktický krok. Akce se odehrála na sklonku léta, kdy se do obchodů začíná navážet podzimní a následně i vánoční zboží. A Lidl si jednoduše potřeboval uvolnit sklady. Takže do balíčků dal vše, čeho se chtěl „zbavit“.
Grily, bazén i kytara
Mohlo by se zdát, že výhra, která se vejde do malé papírové krabičky, nebude nijak záživná. Ale Lidl na to šel docela chytře. Do 50 boxů z celkových 1000 kusů totiž vložil dárkové poukazy na nadměrné zboží, které by se dovnitř nevešlo. A šlo o výhry v hodnotě okolo až 199 liber (asi 6000 korun).
Vyhrát tak bylo možné zahradní gril, bazén, paddleboard, kytaru, domácího robota, kvalitní pánve nebo třeba sekačku na trávu. A to se za nákupní cenu asi 600 korun skutečně vyplatí.
Proto není divu, že o mystery boxy byl velký boj. Nicméně, lidé si jich nemohli koupit tolik, kolik se jim zachtělo. Jejich množství bylo omezeno na jeden kus na osobu. Někteří šťastní výherci sice byli tak nadšení, že se pokusili trikem získat další, ale společnost si dobře hlídala, aby zákazníci nepodváděli.
O tom, jestli Lidl plánuje podobnou akci zase někdy zopakovat, nejsou zatím žádné zprávy. Každopádně zákazníkům se moc líbila a měla obrovský ohlas. Teoreticky by se tak diskontní řetězec mohl pokusit vyzkoušet ji i v jiných zemích, třeba i v České republice. Je pravděpodobné, že i tady by se po mystery boxech jen zaprášilo. A to přestože byly dostupné pouze v e-shopu, nikoliv v kamenných prodejnách.
Zdroj: Lidl.co.uk, energozrouti.cz, examinerlive.co.uk