Nominace na Ceny Anděl Coca-Cola 2022 ovládl Miro Žbirka. Dalšími favority jsou 7krát3 nebo Vypsaná Fixa
Česká hudební akademie druhým kolem hlasování rozhodla o letošních nominacích na Ceny Anděl Coca-Cola 2022. Ceremoniál, během kterého poputuje celkem patnáct ikonických sošek Andělů ke svým novým majitelům, se uskuteční v sobotu 15. dubna v prostorách pražského Výstaviště. Večerem provede herec Kryštof Bartoš, přímý přenos odvysílá Česká televize.
Dnešním dnem startuje třetí kolo hlasování České hudební akademie, která svými hlasy rozhodne o vítězích Cen Anděl Coca-Cola 2022. Vybírat bude ze tří kandidátů nominovaných ve čtrnácti kategoriích. Výjimku tvoří Síň slávy, o jejímž vítězi rozhodla akademie již v prvním kole hlasování. Favoritem letošních Andělů je s ohledem na počet nominací Miro Žbirka. Ten se svou deskou Posledné veci figuruje v kategoriích Album, Sólový interpret a Slovenské album. Píseň Nejsi sám, v níž zpívá i jeho syn David Žbirka, který album produkoval, se může stát Skladbou roku.
V nejsledovanější kategorii Album má šanci uspět kromě Mira Žbirky také zpěvák 7krát3 s deskou II a kapela Vypsaná Fixa se svými Kusy radosti. Jak 7krát3 tak Vypsaná Fixa se mohou v letošním roce stát držiteli hned tří andělských sošek. Zpěvák 7krát3 je dále nominovaný v kategoriích Sólový interpret a Videoklip, Vypsaná Fixa pak jako Skupina roku a v kategorii Rock. Akademii oslovila také zpěvačka Pam Rabbit se svojí prvotinou Mom, I’m Lost, díky které si Anděla může odnést za Sólovou interpretku a Objev.
Stejně jako v posledních letech bude součástí Cen Anděl multižánrová cena popularity, Coca-Cola Cena fanoušků, kterou vyhlašuje titulární partner Andělů. O vítězi, kterého společnost Coca-Cola podpoří částkou sto tisíc korun, bude moci rozhodovat veřejnost prostřednictvím online hlasování na webu Cen Anděl od poloviny března. „Po Mirai, Viktoru Sheenovi a Smackovi budeme v napětí očekávat, kdo u hudebních fanoušků zvítězí tentokrát. Jsme rádi, že můžeme i tímto způsobem podporovat talenty a hudební projekty a vtáhnout do hlasování také veřejnost,“ doplňuje Veronika Němcová, ředitelka komunikace a vnějších vztahů společnosti Coca-Cola ČR. Hlavním mediálním partnerem ročníku je Evropa 2, která v rámci spolupráce již tradičně věnuje výherci kategorie Objev částku půl milionu korun na programovou a digitální kampaň. „Velmi nás těší každá podpora, které se od našich partnerů dostává Andělům jakožto ocenění i těm konkrétním, samotným laureátům. Vážíme si jejich iniciativy a rolí hudebních mecenášů, kterých se v rámci Cen Anděl, i mimo ně, ujali,“ doplňuje producentka Lucka Hájková. Dalšími partnery ročníku jsou Intergram a OSA.
„Celkově hlasovalo přes 440 akademiků, odborníků napříč hudební branží,“ uvádí Petra Žikovská, ředitelka České národní skupiny Mezinárodní federace hudebního průmyslu (ČNS IFPI), která ceny vyhlašuje. Kdo ocenění v celkem patnácti „andělských kategoriích“ nakonec získá, bude rozhodnuto třetím kolem hlasování České hudební akademie. Slavnostní předávání Cen Anděl Coca-Cola 2022 proběhne v polovině dubna a jeho součástí bude již tradičně řada hudebních vystoupení. „Snažíme se vnímat vývoj hudby v celé její šíři a zprostředkovávat hostům v sále i divákům u televizních obrazovek komplexní zážitek. I letos připravujeme originální scénu a pro každé vystoupení speciální vizuální support, který podpoří výjimečnost vystupujících interpretů i celého večera,“ dodává Lucka Hájková a slibuje oznámení prvních jmen, kteří na předávání živě vystoupí, v polovině března.
Ceny Anděl uděluje každoročně od roku 1991 hudební akademie. Od roku 1995 se realizují pod záštitou ČNS IFPI a od roku 1997 je symbolizuje soška Anděla se šalmají od sochaře Jaroslava Róny. Pořadatelem je od roku 2017 společnost LUFF PRODUCTION. Dvaatřicátý ročník Cen Anděl Coca-Cola 2022 odvysílá 15.4.2023 v přímém přenosu ČT1.
Zdroj: LUFF PRODUCTION