Nova v roce 2022 upevnila dominantní pozici na televizním trhu. U diváků zvítězila originální tvorba a zpravodajství
Skupina Nova v roce 2022 potvrdila své postavení jedničky na českém mediálním trhu v cílové skupině 15-54. Programové schéma bylo po celý rok nadupané nejen tradičními oblíbenými stálicemi, napínavými show, ale i seriálovými novinkami. Skupina Nova dosáhla v uplynulém roce v CS 15-54 v prime time 36,19 % podílu na sledovanosti, tedy zdaleka nejvíce ze všech televizních skupin, a ovládla v tomto čase celkem 308krát televizní obrazovky. Nejsledovanějším formátem TV Nova minulého roku byla nová řada seriálu Policie Modrava, která se stala domácím seriálovým fenoménem. Skvělé výsledky jako již tradičně zaznamenaly také Televizní noviny.
Skupina Nova v roce 2022 obsadila první místo v podílu na sledovanosti v cílové skupině 15–54 v prime time s 36,19 % i v celodenním vysílání s 33,31 %. V celodenním vysílání dosáhly stanice skupiny TV Nova v cílové skupině 4+ průměrného reache (průměrný počet diváků, kteří alespoň tři minuty kontinuálně sledovali dané stanice) 4,190 milionu diváků denně.
„Minulý rok byl pro TV Nova úspěšný díky pestrému programu, kvalitní produkci, propracovaným zábavním pořadům, skvělé sportovní nabídce a důvěryhodnému zpravodajství. Těšíme se na rok 2023, protože přinese velké množství novinek, nejen hrané tvorby, ale i zábavy pro celou rodinu a sportovních zážitků,“ shrnuje Silvia Majeská, programová ředitelka TV Nova.
Nejúspěšnějším pořadem na televizních obrazovkách v roce 2022 se stal kriminální seriál Policie Modrava v režii Jaroslava Soukupa. Případy z krásného šumavského prostředí přilákaly k obrazovkám v průměru 1,748 milionu diváků starších 4 let a dosáhly skvělého share 33,36 % v CS 15-54. Další detektivní pořad, který si vedl po celý rok výborně, byli Specialisté, které sledovalo v průměru 1,165 milionu diváků starších 4 let. Pozadu nezůstala ani novinka Odznak Vysočina, na kterou se dívalo 1,135 milionu diváků širší věkové skupiny 4+. Již brzy na TV Nova bude uvedena druhá řada úspěšné kriminálky.
Na své si v minulém roce přišli fanoušci show, kteří se na jaře dočkali nejdrsnější reality show tohoto roku Survivor Česko & Slovensko a sledovalo ji po dobu 32 večerů v průměru 23,69 % diváků CS 15-54 u TV. Podzim patřil kulinářské show MasterChef Česko. Precizní porota, vynikající jídlo a boj o titul toho nejlepšího amatérského kuchaře přilákaly k televizním obrazovkám v průměru 25,51 % diváků CS 15-54 u televizních obrazovek.
Podvečery již tradičně patřily nejdéle vysílanému českému seriálu Ulice, který běží na televizních obrazovkách už osmnáct let. Populární seriál sledovalo v průměru 33,80 % diváků CS 15-54 u TV a každý díl si tak nenechalo ujít v průměru 1,036 milionu diváků starších 4 let.
Televizní noviny se stále těší vysoké sledovanosti a potvrzují pozici nejsledovanějšího televizního zpravodajství na českém trhu. V minulém roce dosáhly průměrného podílu na sledovanosti 33,69 % v CS 15-54. Zpravodajská relace v cílové skupině 4+ dosáhla za celý rok reache (počet diváků, kteří alespoň tři minuty kontinuálně sledovali daný pořad) 8,139 milionu diváků.
Zdroj dat: ATO – Nielsen Admosphere, živě + TS0-3, ke dni: 2.1.2023, TV Nova