Nový režisér Vřískotu 7 vysvětluje, proč se předchozí tvůrci rozhodli opustit oblíbenou hororovou sérii
Filmová série Vřískot i s postupujícím sedmým pokračováním pomalu oživuje svou někdejší slávu. Po veskrze pozitivním přijetí posledních pokračování, za nimiž stála režisérská dvojice Matt Bettinelli-Olpin a Tyler Gillett, fanoušky překvapila zpráva, že se tento tým nevrátí k Vřískotu 7. Do hororové série nyní vstupuje Christopher Landon, známý díky hitům jako Všechno nejhorší nebo Slečna bestie.
Během zasvěceného rozhovoru v pořadu The Jess Cagle Show na SiriusXM Landon poskytl několik zajímavých podrobností o tom, proč se předchozí duo režisérů rozhodlo nepodniknout další zářez kolem děsivého kolotoče světa Ghostface. Na rozdíl od všeobecného přesvědčení to nebyla kolize s jejich nadcházejícím filmem Universal Monsters. Ve skutečnosti šlo o tvůrčí rozhodnutí; „chtěli dělat něco jiného“.
Vzhledem k nedávným úspěchům tvůrčí dvojice při osvěžování série může být toto oznámení pro fanoušky překvapivé. Nicméně tato nová kapitola pod Landonovým vedením už teď slibuje něco nového. Zdá se, že tento počin získává díky jeho kamarádství s Kevinem Williamsonem, autorem scénáře původního Vřískotu, pocit návratu ke kořenům. „Připadalo mi to jako souhra náhod,“ poznamenal Landon. Byl nadšený, když mu zavolali, a připsal Williamsonovi k dobru, že se pro sérii hodí.
Landonova filmařská zdatnost sahá daleko za hranice hororu a týká se i hororové komedie, subžánru, který rychle získává na popularitě. Díky tomu se může sága Vřískot vyvíjet a zároveň vzdávat hold základním prvkům, díky nimž se filmy Wese Cravena staly kultovními. Fanoušci Landonových předchozích děl mohou očekávat stejný drive, jaký předvedl ve filmech Všechno nejhorší a Slečna bestie, kde byl humor často základním kamenem, na němž byl horor postaven. Například ve Slečna bestie se Landon nevyhýbal přehnaným krvavým vraždám a zároveň nás nutil smát se při ztvárnění dospívající dívky uvězněné v těle vraha Vince Vaughnea. Tato dualita, o něco komediálnější než metahumor, na který jsme u série Vřískot zvyklí, by mohla naznačit neotřelou trajektorii Vřískotu 7.
Svěží vize: Jak by mohl estetický přístup Christophera Landona změnit Vřískot 7?
Landonova tvorba má estetičtější, filmovější styl. Jeho metodika se pohybuje někde mezi průkopnickou tvorbou Wese Cravena a moderním pojetím předchozích režisérů. To by se mohlo promítnout do jedinečného vizuálního jazyka Vřískotu 7, který by nabídl pocit novosti, aniž by opustil základní principy vizuálního vyprávění série.
Christopher Landon s rozsáhlými zkušenostmi s komediemi i horory představuje vzrušující vyhlídku na to, jak může Vřískot 7 diverzifikovat a zároveň vzdát hold svým kořenům. Zdá se, že nás čeká další drásavá a zároveň humorná jízda, a kdo by neměl rád pořádné lekačky s příměsí smíchu?
Zdroje: CSFD, movieweb.com