Ředitel Primy právě oznámil novinku, která konkurenci rozklepala kolena. Česká televize jen tiše bledne závistí
Streamy válcují televize. Prima ale vrací úder a ostatní české televize blednou závistí. Televizní lineární vysílání v České republice skýtá neustále nové a nové nabídky. Nejspíš proto, že streamovací služby se u nás velmi rozšířily a klasickým televizím nezbývá nic jiného, než se jim vyrovnat. Nebo ještě lépe: svou nabídkou je předběhnout. A proto se vede neustálý boj o diváka. Jak o vysokou sledovanost, tak o udržení divácké obce.
Televizní trh se začal měnit rychleji než kdy dřív. Streamovací služby mají jednu nespornou výhodu před lineárním vysíláním: možnost sledovat obsah kdykoliv a odkudkoliv. To, že se jedná o služby placené, už není pro dnešní diváky takovou překážkou. A tak kvůli této rostoucí konkurenci v on-line prostředí musí tradiční televize hledat nové způsoby, jak si pozornost diváků udržet. A v konečném důsledku jde o to, aby lineární televize zůstala relevantní i v době, kdy má divák na výběr ze stovky dalších možností.
Konkurenční boj o pozornost
Jednou z nejčastějších strategií je spouštění tematických kanálů, které cílí na věkové skupiny a konkrétní zájmy. A diváci pak mají možnost místo jedné univerzální programové nabídky vybrat si obsah na míru. Rozšiřování nabídky však není jen o množství. Úspěch nových stanic závisí na několika dalších faktorech. Na promyšleném programovém schématu, schopnosti odlišit se od konkurence a na kvalitním obsahu.
Televizní divák už dnes není takový, že by sedl k obrazovce a zhlédl vše, co se mu nabídne. Diváci chtějí sledovat výhradně to, co je skutečně zajímá a neztrácet čas projížděním kanálů a hledat, jestli není v TV něco i pro ně. Čas je totiž v dnešní hektické době příliš vzácná komodita.
Prima chystá kanály, jaké tu ještě nebyly
V letošním roce se máme dočkat dalšího rozšíření televizní nabídky, a to díky skupině Prima. Ta patří dlouhodobě k nejvýraznějším hráčům ve volně dostupném vysílání a generálnímu řediteli Marku Singerovi se z ní podařilo vybudovat stabilního a silného hráče na českém mediálním trhu. „Po sedmnácti letech předávám štafetu v řízení skupiny. Z jednoho televizního kanálu jsme za sedmnáct let vybudovali největší český multimediální dům s konsolidovanými výsledky, dosahujícími téměř sedm miliard korun,“ říká Marek Singer, který postoupil do funkce generálního ředitele.
Své portfolio TV Prima budovala systematicky od hlavního vysílacího kanálu, přes tematické stanice. Ty jsou zaměřeny na zpravodajství, krimi, filmy, dokumenty, zábavu. A aby toho nebylo málo, ještě během letošního roku by měly přibýt dva nové programy.
Kriminálky s čerstvým větrem v zádech
Prima Case by měla přinést moderně pojaté a dynamičtější kriminální seriály a true crime, které cílí na mladší publikum. Prima Krimi je sice dobře vedený tematický kanál, ale velkou část jeho obsahu tvoří starší pořady, které mladší populaci tolik nelákají. Kriminální filmy a seriály často nejsou tak akční, jak současná generace vyžaduje, ani herci nejsou z nejmladších. A tak stanice Case stanici Krimi vhodně doplní.

Romantika, drama, reality show: tomu ženy neodolají
Koncept je navržen jako protipól ke stanici Prima Case. Zatímco ta má oslovit spíš muže, Prima Port by měla přinést romantiku, drama, francouzské či jiné evropské filmy a obecně žánry, které osloví spíše ženské publikum. Stanice se rovněž zaměří na reality show.

Rozšíření portfolia bezplatných programů
Licenci na tyto stanice obdržela Prima na podzim loňského roku. Tyhle novinky mají navázat na strategii Primy oslovovat specificky zaměřené divácké skupiny. Spuštění nových kanálů představuje nejen rozšíření programové nabídky, ale je rovněž signálem, že i v době rostoucího významu streamovacích služeb zůstává lineární televize pro české diváky atraktivní. Pokud dokáže nabídnout jasně profilovaný obsah.
A Prima tak zároveň využije volnou kapacitu v celoplošném multiplexu 22, kde vysílají její stávající stanice. Takže i k novým kanálům bude mít volný přístup každý, kdo má DVB‑T2 přijímač.
Zdroje: MediaGuru, TelevizníWebMediář