Štaidl plánoval s Ivetou společnou smrt ve vaně. Je to jediná šance na záchranu, říkal jí
Spousta malých holčiček by si přála být v dospělosti zpěvačkou nebo herečkou a poznat, co to je být slavná. Showbusiness hodně lidí chápe jako svět plný blyštivých glitrů a bohatství. Jen zasvěcení ovšem vědí, že za září reflektorů se schovává jeho temná stránka. Konkurence je v něm nelítostná a enormní tlak na úspěch a ztráta soukromí může negativně ovlivňovat psychické i fyzické zdraví umělců. Ne každý to dovede ustát bez ztráty kytičky. Semlelo to i výbornou zpěvačku Ivetu Bartošovou. Jaký byl její vztah s Ladislavem Štaidlem?
Když se podíváme pod pokličku oblasti masové zábavy, kterou showbusiness bezesporu je, tak možná uvidíme nesměle vykukovat povrchnost, faleš a také pomíjivost slávy. Udržet si trvalou popularitu fanoušků je fuška. Někomu se to podaří a užívá si na výsluní slávy, jiný v tomto oboru pohoří, protože je pro něho moc silným oříškem.
Za některé umělce hovoří jejich práce a být v hledáčku bulvárních médií pro ně není podmínkou ke spokojenému životu. Jiní dokážou krmit bulvár řadou – i pikantních – událostí, protože potřebují, aby se o nich neustále psalo. Za Ivetu Bartošovou dokázala mluvit její umělecká činnost. Vždyť nazpívala tolik oblíbených hitů. Byla ovšem i vděčným námětem článků bulvárních novinářů.
Když Ladislav Štaidl a Iveta Bartošová tvořili pár
Před třemi lety vydal časopis Blesk svůj extra speciál, který věnoval geniálnímu hudebníkovi Ladislavu Štaidlovi. Na 132 stranách se čtenáři mohli dozvědět zajímavosti o „třetím králi českého showbusinessu“, jak byl muzikant nazýván. Společně s Karlem Gottem a Karlem Svobodou desítky let ovládali český hudební prostor a vytvořili nezapomenutelné hity, jež se hrají dodnes.
Kromě jeho cesty až na vrchol umělecké kariéry se speciál Ladislav Štaidl Třetí král zabývá i osobním životem tohoto významného českého hudebníka, kterým prošla řada žen. Jednou z nich byla i Iveta Bartošová. Jejich vztah trval od roku 1986, a to dlouhých třináct let. Byl poznamenán osudovou láskou i nenávistí, ale také naplněním v podobě společného syna Artura, který se narodil v roce 1996.
Ladislav Štaidl byl pro zpěvačku nejen životním partnerem, ale i úspěšným manažerem. Zároveň to bylo období pro Bartošovou pracovně i umělecky velice plodné, během kterého vydala řadu úspěšných sólových alb – například Blízko nás, Natur, Václavák, Tobě, Malé bílé cosi. Zahrála si dokonce v hororově laděném filmu Svatba upírů režiséra Jaroslava Soukupa, k němuž nazpívala i ústřední píseň Já se vrátím z opery Nabucco.
Aféra se zpěvaččiným únosem a znásilněním
V roce 1994 rozčeřila vody českého showbusinessu aféra, kdy prý měl tehdy pětadvacetiletý Roman Tříska, fanatický zpěvaččin obdivovatel, Ivetu Bartošovou unést a znásilňovat. Pro Ladislava Štaidla, s nímž byla tehdy ve vztahu, to bylo těžké přijmout, protože se cítil hrozně a zahanbeně. Jeho psychika byla silně otřesená. Podle deníku Blesk dokonce údajně plánoval s Ivetou Bartošovou společnou sebevraždu.
Mělo k ní dojít pomocí ostrých žiletek, kterými by si ve vaně plné teplé vody podřezali zápěstí.
„První se podřežeš ty a hned potom to udělám já. Prostě mi vysvětlil, že situace je strašně vážná a že nám nezbývá nic jiného, než se zabít,“ připomínala Bartošové slova kniha Třetí král Ladislav Štaidl.
Tenkrát Štaidl Ivetě řekl, že nemají jinou možnost než se zabít. Už i vanu napustil, aby naplánované dílo dokonali. Naštěstí k tragickému činu nedošlo. Na jejich partnerství se tato aféra ale negativně podepsala.
Roman Tříska byl trestně stíhán a musel absolvovat spoustu výslechů a soudních stání. Během nich soud došel k závěru, že událost s únosem, znásilněním a psychickým i fyzickým terorem si Iveta Bartošová sama vymyslela. Pravděpodobně tímto činem chtěla řešit své osobní problémy ve vztahu.
Zdroj: CSFD.cz, kniha Ladislav Štaidl Třetí král, Blesk.cz