Sváteční zázrak: Česká televize překonala rekord sledovanosti, nečekaně zabodoval Klíč svatého Petra
Bezmála polovina televizního publika u obrazovek neodolala svátečnímu kouzlu České televize, čímž letošní Vánoce zaznamenaly největší úspěch od počátku sledovanosti v roce 1997. Největším hitem se stala premiéra štědrovečerní pohádky „Klíč svatého Petra,“ kterou sledovalo přes 2,93 milionu diváků (4+).
Na Boží hod si pak nenechalo ujít premiéru příběhu „Tři zlaté dukáty“ 2,3 milionu lidí (4+). Vysokou sledovanost si vysloužily i další vánoční pohádky, jako například „Krakonošovo tajemství“, „Tajemství staré bambitky“ nebo „Tři oříšky pro Popelku.“
„Letošní Štědrý den byl z hlediska sledovanosti nejúspěšnější v celé historii měření nejen pro ČT jako celek, nýbrž i pro kanál ČT1. Vánoční vysílání je pro Českou televizi vždy velká výzva a priorita. Jsem rád, že si letošní štědrovečerní a sváteční vysílání užily s naším programem miliony lidí a ČT znovu ukázala, že je pravidelně ke konci roku jasnou diváckou volbou. A to jak v případě pohádek, tak filmů, koncertů, dokumentů, nebo zábavy pro děti,“ shrnuje úspěšnou sledovanost programový ředitel České televize Milan Fridrich.
Nejvyhledávanějším pořadem letošního Štědrého dne, ale i celého roku, byla na všech tuzemských televizích premiéra pohádky Klíč svatého Petra, která přilákala 2,93 milionu diváků (4+, živě a odloženě v TV) a dalších 92 tisíc v iVysílání. Podíl na sledovanosti dosáhl k 61 %. Druhé místo obsadily Tři oříšky pro Popelku, sledovalo je 2,27 milionu diváků (4+). Třetí příčku opanovaly Pelíšky se sledovaností 1,97 milionu (4+). Celkem deset nejsledovanějších pořadů na Štědrý den patřilo České televizi.
Na Boží hod získala prvenství ve sledovanosti premiéra koprodukční pohádky Tři zlaté dukáty, kterou dosud vidělo 2,3 milionu diváků (4+, živě a odloženě v TV). Diváky ve vysílání České televize zaujalo i Tajemství staré bambitky nebo televizní klasiky Šíleně smutná princezna, Byl jednou jeden král, Princezna ze mlejna nebo Jak vytrhnout velrybě stoličku.
Program ČT2 přinesl na Štědrý den v pořadí již osmou pohádku pro sluchově znevýhodněné diváky. Dvě Mařenky si nenechalo v premiéře ujít více než 80 tisíc lidí (4+). Výrazný pozitivní ohlas na pohádku pro neslyšící zaznamenalo také divácké centrum České televize. Druhý program přinesl 24. prosince také hned několik repríz koncertů, například vystoupení Karla Gotta, Hany Zagorové nebo Lucie Bílé.
Posledních třináct let potvrzuje Vánoční vysílání České televize svou suverenitu jako nejvyhledávanější na tuzemském televizním trhu, a to jak ve dne, tak i v hlavním vysílacím čase. Letošní rok přinesl nejen rekordní zájem diváků od počátku měření sledovanosti v roce 1997, ale také dosáhl na podíl 47,6 % lidí s zapnutou televizí, což potvrzuje jeho výjimečnou sledovanost.
Zdroje: autor, Česká televize