Tajemství filmu Flashdance: Taneční scény za Jennifer Bealsovou odtančil muž. Takhle vypadá
Kdo by nemiloval romantický příběh o půvabné Alex, která ve dne pracuje jako svářečka a po nocích tančí v luxusním klubu. Závěrečná scéna, kdy Jennifer Beals dělá talentové zkoušky, je dnes už legendární. Ne každý ale ví, že herečku tehdy zastupovali celkem tři dubléři. Profesionální tanečnice předváděla klasický tanec, gymnastka skákala ve vzduchu a breakdance si vzal na starost dokonce muž.
Když na začátku osmdesátých let Flashdance vstupoval do kin, nikdo nevěřil tomu, že by mohl být úspěšný. „Dva týdny před premiérou jsem se nemohl dovolat nikomu z týmu. Vypadalo to, že se všichni někam vypařili, protože čekali, že to bude naprosté fiasko,“ svěřil se režisér filmu Adrian Lyne pro magazín Entertainment Weekly.
Jennifer byla tak nádherná
Producenti snímek natolik podcenili, že ho vydali na VHS kazetách už v době, kdy měl premiéru. A stalo se něco nečekaného. Lidé si Flashdance pustili doma na videu a natolik se zamilovali do tanečních kreací a dokonalé hudby, že na něj pak šli ještě do kina.
Křehce provokativní Jennifer Beals získala hlavní roli v pouhých sedmnácti letech, když během náročného konkurzu porazila čtyři tisíce dalších uchazeček. „Viděl jsem ji poprvé a napadlo mě, že je k***vsky krásná. A působila tak zranitelně,“ vzpomínal režisér Adrian Lyne pro web Yahoo News.
I když Beals předvedla obrovský talent a dokonalou postavu, tančit překvapivě neuměla. To ale tvůrcům vůbec nevadilo a herečce přidělili hned dvě dublérky, francouzskou tanečnici Marine Jahan a známou a úspěšnou gymnastku Sharon Shapiro.
Dublérky nezvládly breakdance
Jakmile ale filmový štáb začal připravovat kultovní scénu, kdy osmnáctiletá Alex dělá talentové zkoušky, objevil se problém. Nadaná dívka měla před komisí Pittsburské taneční konzervatoře ukázat co nejširší škálu tanečních technik. Marine sice skvěle tančila a gymnastka Sharon nepřekonatelně skákala, ani jedna ale neuměla pouliční tanec breakdance.
Tvůrci proto museli narychlo povolat třetího profíka, Richarda Colóna. Ten vystupuje pod uměleckým jménem Crazy Legs a tehdy mu bylo jen šestnáct let. „Musel jsem si obléknout punčocháče, trikot a nasadit paruku,“ popsal tanečník pro deník The New York Post.
„Nejhorší pro mě bylo, když mě produkce požádala, abych si oholil chmýří, které mi rostlo pod nosem. Nutili mě, abych se zbavil těch pár chloupků, na které jsem tak dlouho čekal,“ vyprávěl Crazy Legs pobaveně.
Bratr sebou házel před domem
Přestože filmaři chtěli, aby Richard co nejvíce připomínal ženu, tak docela se jim to nepodařilo. „Když tu scénu zpomalíte, je to hodně vtipné. Je vidět, co se tam ve skutečnosti odehrává,“ poznamenal Colón. „Vlastně je tam hodně mužnosti,“ usmíval se.
Richard „Crazy Legs“ vyrůstal v americkém Bronxu, kde v 70. letech vznikla hiphopová kultura. „Nechápal jsem, proč sebou můj bratr hází o zem přímo před domem a ztrapňuje tak celou rodinu,“ popisoval Colón breakdance, který mu poprvé představil bratr Robert.
Už po roce však Richard změnil názor. „Můj bratranec Lenny Len mě vzal na jam na sto osmdesáté ulici a Crotona Avenue, a to bylo poprvé, kdy jsem viděl styl později známý jako hiphop. Byl jsem unesen. Měl jsem pocit, jako kdybych ten den teprve začal žít,“ vyznal se tanečník.
Sám doma i představení pro Alžbětu II.
Později se Colón s rodinou přestěhoval do Inwoodu na Manhattanu. Tam poznal místní dívku, která byla kapitánkou roztleskávaček. „Jednou po škole mě pozorovala, když jsem trénoval, a najednou řekla: Jéé, ty máš crazy legs (bláznivé, ztřeštěné nohy, pozn. red.). A od té doby mě roztleskávačky začaly nazývat Crazy Legs,“ vysvětlil Richard, jak vzniklo jeho umělecké jméno.
Kromě filmu Flashdance se Richard objevil ve snímcích Sám doma 2: Ztracen v New Yorku nebo Wild Style. Na začátku osmdesátých let pak svoje umění osobně předvedl britské královně Alžbětě II. a zasloužil se o to, aby se tanec rozšířil do Londýna a Paříže. „Byli jsme jako malé rockové hvězdy,“ poznamenal.
Dneska je Colón prezidentem populární skupiny Rock Steady Crew a přestože sám aktivně už nesoutěží, tanec pořád učí. Ne vždycky se mu ale dařilo. Když byl v minulosti tanečník bez práce, vždycky ho zachránil snímek Flashdance. „Pořád mi chodily tantiémy. A to mi opravdu pomáhalo,“ uvedl pro The New York Post.
Zdroje: Entertainment Weekly, The New York Post, Yahoo News, The New York Post, ČSFD