Televizní diváci už mají dost stále stejných tváří. Oceňují, že seriálový hitmaker Jan Prušinovský obsadil neokoukané
Převážně příznivých reakcí se dočkal nový satirický seriál České televize „Dobré ráno, Brno!“, který natočil úspěšný scenárista a režisér Jan Prušinovský. Publikum pobavil hned z několika důvodů, jedním z nich je i skvělá herecká sestava.
Tak, jako v případě nedávno reprízovaného seriálu „Most!“ neváhal obsadit méně známé, byť vynikající herecké osobnosti a vyplatilo se mu to. Diváci Janu Kolaříkovi, Zuzaně Zlatohlávkové, Ondřeji Kokorskému nebo Romanovi Slovákovi nadšeně tleskají
Prušinovský si přitom střílí právě z toho, že televizní šéfové se kvůli sledovanosti snaží cpát do všech televizních pořadů populární herce. To se ovšem v jedné z epizod nelíbilo známému režisérovi Robertovi Sedláčkovi, který si pro hlavní roli ve svém novém filmu vyhlídl neznámou brněnskou herečku, avšak vedení televize mu vnutilo Janu Plodkovou, „aby to mělo čísla“. Rozčilený Sedláček si stěžuje: „Furt ty vaše čísla“ a v této souvislosti se zajímá, jak to dělají jiní: „To už v sobě mají tolik autocenzury, že obsazují tak, aby se vám to líbilo? “
Skandál s dvojníkem
Televiznímu managementu se vysmívá i v posledním díle, který ze všech osmi patří k těm vůbec nejlepším. V něm se vyšetřuje velký skandál, k němuž došlo právě v „Dobrém ránu“. Kvůli vlakové nehodě se totiž do vysílání nedostavili hlavní hosté, a tak je tajně nahradil náhradník, bezdomovec. Díky obratným maskérkám se napřed dokonale převtělil v populárního meteorologa Ivana Sobíka a posléze i katolického kněze Karla Metodýma.
Nesmlouvavá vyšetřovací komise se důležitě snaží zjistit, kdo za opakované přehmaty v „Dobrém ránu“ nese vinu a „kdo porušil etický kodex České televize o klamání diváků“. Její členové přitom s chutí konzumují „veřejnoprávní štrůdl“ nebo si vyřizují soukromé záležitosti. Jan Prušinovský ovšem nemíří pouze na veřejnoprávní kanály, ale též na ty soukromé. Když se stárnoucí moderátorka bojí, že přijde o práci, protože „má již přes čtyřicet“, kolega režisér ji utěšuje: „Borhyové je taky přes čtyřicet“. „Ale já nemám její cec…“, odpoví mu sebekriticky.
Okrajově stěžejní pořad
Podobně svoji zdařilou televizní satiru autor využívá i k několika politickým narážkám. Třeba ve scéně, v níž generální ředitel ČT kritizuje brněnský management, že to absolutně nezvládá a slibuje: „My jsme připraveni celé vysílání okamžitě převzít.“ Ředitel to snaživě vysvětluje tím, že ve skutečnosti okrajové „Dobré ráno“ je „jedním ze stěžejních pořadů České televize“. Prušinovský se zároveň trefuje i do často kritizované relace ČT24 „Newsroom“. Politický komentátor Jindřich Šídlo v ní nadřazeně (podobně jako skuteční redaktoři) reaguje na situaci v brněnském studiu: „Musím říci, že to na mě chvílemi působí až jako arogantní drzost vůči koncesionářům. Nebo mám takový spíš pocit osobní, jako by se v tom Brně konal nekonečný večírek.“
Rovněž pasáž, v níž chce šéf studia najít nějakého obětního beránka a skutečnému viníkovi, režisérovi „Dobrého rána“, cynicky říká: „Takhle se to dělá,“ se zdaleka netýká jen televizní branže.
Zdroje: autorka, Česká televize, Facebook