The Walking Dead: Daryl Dixon – Vysvětlení závěrečné scény s Darylem a Carol
První série seriálu The Walking Dead: Daryl Dixon skončila tím, že náš titulní hrdina musel učinit velkou volbu. Poté, co splnil svůj úkol a dopravil Laurenta (Louis Puech Scigliuzzi) do Hnízda, se Daryl (Norman Reedus) vydal na palubu lodi, která ho měla odvézt zpět domů – cestou našel náhrobek svého dědečka z druhé světové války.
Varování: Tento článek obsahuje spoilery k finále 1. série The Walking Dead: Daryl Dixon, „Coming Home“.
Ale jakmile loď dorazila, dorazil i Laurent – Daryl tak zůstal stát mezi jednou a druhou stranou a musel se rozhodnout, zda se vrátí ke své rodině zpět do Spojených států, nebo zůstane u své nové francouzské rodiny, která zoufale potřebuje jeho pomoc.
A další pomoc je možná na cestě. V závěrečné scéně jsme se totiž přenesli zpět do Freeportu ve státě Maine, kde muže jedoucího na Darylově motorce pronásledoval Ford Mustang – Mustang, který neřídil nikdo jiný než Carol v podání Melissy McBride.
Carol nakonec motorkáře sejmula hasákem a přiměla ho, aby jí prozradil, kde sehnal Darylův stroj – a ukázal jí, že má vypátrat svého starého přítele. A toto shledání se zdá být obzvláště blízké po zprávě z newyorského Comic Conu, že McBride se oficiálně připojí ke spinoffu jako stálý člen seriálu pro druhou sezónu.
https://www.youtube.com/watch?v=niBtOKxXmpg
ENTERTAINMENT WEEKLY zveřejnili rozhovor se showrunnerem Davidem Zabelem, aby diváci získali kompletní informace o všem, co se ve finále odehrálo, a o tom, co tato velká scéna s Carol znamená pro to, co bude následovat.
ENTERTAINMENT WEEKLY: Daryl se chystá nastoupit na loď, aby se vrátil domů, a pak se objeví Laurent. Na jedné straně má loď a na druhé dítě, protože sezóna končí. Tak co udělá tady?
DAVID ZABEL: Na to se musíte vrátit ve druhé sérii. A dobrá věc je, že víme, že bude 2. série, takže se vraťte a uvidíte odpověď a jak se to vyřeší. Ale to bylo vždycky morální dilema od samého začátku. Podle mě by morální dilema pro Daryla na konci 1. série mělo být: Co se stane, když si ve snaze dostat se zpátky domů vytvoříte na místě, kde jste, další domov? To je pro něj zajímavý morální problém, protože se právě snažil dostat zpět lidi, které miluje, na kterých mu záleží, což jsou Judith, Carol a Connie a všichni ti lidé.
A zatímco se o to pokouší, nechtěně – téměř proti svému záměru – si tady ve Francii vytvořil pocit rodiny a domova. A to je tak trochu krásné dilema. Velmi obtížné, ale krásné a vypovídající o tom, jaký je Daryl člověk.
EW: Jak velkou lokací bude Hnízdo ve druhé sérii?
Hnízdo je ve druhé sérii docela významné. Je docela výrazné. A po zhlédnutí finále můžete vidět, jak krásné, neuvěřitelné místo to je. A na tom ostrově je spousta míst, která jsme ještě neprozkoumali a na která se dostaneme ve 2. sérii.
A je úžasné, že jsme tam mohli natáčet na Mont Saint-Michel. Na začátku to byl můj sen, že tam budeme natáčet, a myslel jsem si, že je to asi nedosažitelný sen. Je to úžasné, magické místo, které vypadá jako vymyšlené, ale je skutečné. Viděla jsem její obrázky, psala jsem o ní, doufala jsem v ni měsíce a měsíce a měsíce. A když jsem k němu poprvé přišla, řekla jsem si: „Panebože, to je úžasné.“ A pak jsem si řekla: „To je úžasné.“ A pak jsem se tam ocitla. Vyvolalo to ve mně emocionální reakci, kterou jsem málokdy zažil u nějaké památky nebo fyzického místa. Taková reakce – je na tom něco opravdu úžasného, ta historie, které se v seriálu jen dotkneme, ale když si o ní přečtete, ta historie je úžasná.
Mluvme o Codronovi, kterého hraje Romain Levi, který nejenže se obrátí proti ostatním vojákům a postřílí je a nechá Daryla a jeho skupinu jít – ale dokonce jim dá nějakou radu. Co můžete říct o jeho rozhodnutí a jeho další cestě?
Codron je zajímavá postava, protože byl zjevně koncipován částečně proto, aby měl Daryl dobrého silného antagonistu a někoho, kdo ho pronásleduje. Ale jeho příběh je s Darrylovým propojen v tom smyslu, že mstí smrt svého bratra. A Daryl je samozřejmě částečně definován Merlovou smrtí a tím, že Merlovi vyrazil mozek. Takže měli být tak trochu inverzními verzemi jeden druhého. A ta věc s bratrem měla rezonovat, což se v 1. sérii trochu daří, ale ve 2. sérii ještě víc.
Takže Codron má tenhle obrat, protože je mu to moc líto. Je na vlastní cestě, protože vykupuje vraždu svého bratra. Takže i když dělá spoustu špatných věcí, je tam jádro, se kterým můžeme soucítit. A já vždycky chci padoucha, do kterého se dokážu částečně vcítit, kterého dokážu pochopit a u kterého emočně vím, odkud přichází.
A to Codronovo vnitřní jádro, které bylo pohřbeno pod spoustou jiných silných násilných věcí, které se znovu vynoří v okamžiku, o němž mluvíš, když jsou na cestě a on si uvědomí, že jeho úkolem je zabít Laurenta a všechny ostatní – nemá to v srdci. Nemá to v srdci, aby zabil dítě. A do jisté míry si uvědomuje chyby svého jednání. A tak se v tu chvíli rozhodne pro jiný postup. Za tuto volbu bude muset zaplatit, protože neudělal to, co udělat měl. Ale zažije okamžik skutečného vykoupení, kdy udělá správnou věc.
EW: Když se dostane z téhle šlamastyky, do které se dostal, dokáže Darylovi odpustit to, co Daryl udělal jeho bratrovi?
To je rozhodně skvělý příběh, o kterém přemýšlíme. Myslím, že tato otázka je velmi zralá, a je to jeden z důvodů pro návrh postavy s bratrem, kterého v pilotu zdánlivě zabil Daryl. A teď chlap, jehož bratr je mrtvý, pronásleduje jiného chlapa, jehož bratr také zemřel poněkud jiným, ale do jisté míry podobným způsobem. A co se stane, když se to ti dva chlapi pokusí vyřešit? K téhle části jsme se ještě nedostali.
Pojďme se dostat k tomu, jak se na konci objeví Carol, která strčí motorkáře do kufru a vydá se na misi najít Daryla. Zaprvé, kde se to natáčelo? Bylo to ve Francii, nebo jste to natáčeli tady?
To bylo ve Francii. Všechno jsme natáčeli ve Francii. Takže celý Darylův příběh v páté epizodě se natáčel ve Francii. Bylo to zajímavé, protože najednou naši skvělí francouzští produkční, kostyméři a vůbec všichni najednou říkali: „Dobře, teď to musíte udělat tak, aby to vypadalo jako v Americe.“ A tak jsme se rozhodli, že to uděláme tak, aby to vypadalo jako v Americe. Takže to bylo občas trochu složité.
EW: Jaké to bylo pracovat s Melissou?
Byla jsem na place a strašně Melissu obdivuju. Miluju postavu Carol. A když jsem to začala dělat, pracovala jsem zrovna na první sérii a ještě jsme nebyli na konci. A když jsem s Melissou začala mluvit poprvé, opravdu jsme si padly do oka. A byla jsem tak šťastná, že se nám podařilo získat ji pro tuto část příběhu.
Takže jsem s ní hodně mluvila. A bylo skvělé s ní pracovat. A je to tak zajímavé, protože ona a Norman jsou každý svým způsobem tak skvělí, a přitom tak odlišní. Hrají spolu už dvanáct let a hrají tyto nesmazatelné postavy, které jsou k sobě tak pevně připoutané, a přesto jsou velmi odlišné.
A to se mi líbí. A možná právě proto to v seriálu The Walking Dead tolik let tak dobře fungovalo a stále funguje; protože jsou si podobní, a přesto vycházejí z velmi odlišných perspektiv. Takže je to úžasná kombinace a práce s ní byla skvělá. Ten den to pro mě bylo velmi vzrušující. Byl to první den, kdy jsem s ní mohl pracovat po dlouhé době, kdy jsem o tom mluvil, přemýšlel a doufal, že se to stane.
EW: Jak se Carol promítne do druhé série?
No, je to docela dobře nastavené v tom, co jsme viděli v 5. a 6. epizodě. Jsou tam hlavně dva prvky. Prvním prvkem je, že z nějakého důvodu pocítila nutkání vydat se hledat Daryla, o čemž se dozvíme více, až se dostaneme hlouběji do příběhu. Ale pravděpodobně má o něj strach a cítila se nucena vydat se ho hledat. Tak trochu se vydává na výzvu vysílačky, kterou jsme viděli v 5. díle, protože se předpokládalo, že se vrátí domů, a on se pak domů nevrátil. Takže z toho můžeme něco vyčíst. Ale on se domů nevrátil, takže se o něj teď bojí. A ten rádiový hovor jí dal alespoň trochu vodítko, jak ho možná vystopovat.
Je tu také další vodítko, které jsi zmínila minulý týden – ten moment v rozhlasovém hovoru v pátém díle, kde mluví o tom, že se něco nebo někdo vrátil. A my máme dojem, a Daryl také, že se jí něco nezdá, že je něco špatně. A tak to bude fungovat i v příběhu Carol ve 2. sérii.
A krásné na tom je, že má velmi aktivní příběh, který je o tom, že se snaží najít a ochránit svého přítele, o kterého se bojí. Ale má také vnitřní příběh, který jsme zatím jen naznačili, ale je tu celý vnitřní příběh Carol, který se odehrává napříč epizodami 2. série. A tak má skvělou dvojí stopu, po které ji rozjíždíme, a něco z toho už jsme natočili, a až to bude všechno pohromadě, bude to fantastické.
EW: Takže pokud byla 1. série o té volbě, kterou musel Daryl nakonec udělat mezi návratem domů nebo vytvořením nového domova, a o těchto soupeřících impulsech, do čeho se chcete tematicky dostat ve 2. sérii?
Je tu několik věcí. Hlavní náplní 2. série pro mě vždy bylo, že se Daryl a Carol vrátí k sobě a co to znamená? A nakonec se z toho stane příběh o tom, jak se jako lidé můžeme navzájem zachránit. Snaží se ho najít, ale v průběhu vyprávění tohoto příběhu: Jak se nakonec dostanou na místo, kde se tak trochu zachraňují navzájem? Takže to byla jeho velká část.
Ve větší verzi se jednalo o to, že je zde pocit hledání věcí, které vás zachrání, což se v první sezóně velmi výrazně projevilo. Zachrání vás náboženství? Zachrání vás věda? Věda je ta pomýlená věda, kterou vidíme u chodců v 1. sérii. A myšlenka – což je velmi jednoduchá myšlenka, ale scénáristé a já jsme vždycky přemýšleli o tom, že věda nás nemůže zachránit. Náboženství nás nemůže zachránit. Jediné, co nás může zachránit, jsme my sami, jeden druhého.
A my to vyprávíme prostřednictvím tohoto velkého rámce Francie a příběhu a postav, které jsme vytvořili, a světa, který jsme vytvořili, ale intimnějším způsobem mezi Carol a Darylem. A to souvisí i s dalším bodem seriálu, kterým bylo být co nejepičtější a nejkrásnější a nejfilmovější a velkolepější v našem vyprávění, ale neobětovat kvůli tomu intimitu a vnitřní život – mít obě tyto věci plně nabité. Myslím, že to vidíte v první sezóně, a myslím, že ve druhé sezóně to bude ještě silnější, že tyto věci vyvažujeme velmi soustředěným způsobem a ukazujeme, co se děje uvnitř těchto postav jako lidí tím nejintimnějším osobním způsobem, ale udržujeme to v měřítku, které působí velmi epicky.
Tento rozhovor byl upraven a zkrácen kvůli délce a přehlednosti.
Zdroj: ew.com