Tohle jsou nejdražší české celebrity. Z milionových honorářů přechází zrak
Profil na sociálních sítích je dnes už normální a má ho drtivá většina teenagerů, stejně jako spousta dospělých. A nechybí mezi nimi samozřejmě ani celebrity. Zatímco my, běžní smrtelníci, sítě využíváme pro zábavu, zatímco slavní je mají často jako zdroj své obživy. A vydělávají jim neuvěřitelné sumy.
Stát se influencerem dnes není nic nemožného. Influenceři jsou často i mladší než 18 let. Propagují kosmetiku a módu, živí se hraním her a natáčením se u toho, řeší kdovíjaká témata… A díky tomu získávají pozornost a tím pádem i čím dál více „followerů“. A tak mohou začít na své činnosti i vydělávat.
Někdy propagují předměty různých výrobců a za tuto reklamu pak dostávají zaplaceno. Jindy si vytvoří svou vlastní značku a začnou prodávat vlastní produkty – od triček až po kosmetiku. Takových influencerů je na tuzemském i světovém internetu nespočet. A nechybí mezi nimi i celebrity. Těm ovšem taková propagace vynáší neskutečné peníze.
Půl milionu za jeden příspěvek
Když zveřejníte na Facebooku nebo třeba Instagramu příspěvek, tedy typicky fotku nebo video s nějakým popiskem, pravděpodobně tím nic nevyděláte. Když takový příspěvek ale zveřejní například youtuberka a herečka Anna Šulcová, rázem za něj dostane třeba i 60 tisíc korun.
Podle moderátora a manažera influencerů Jakuba Jíry si svůj vliv podobně cení také další známí tuzemští influenceři jako Domi Alagia a Tary. A web Expres odhadl, že právě tato trojice si bez uzardění říká o desítky tisíc korun za jediný reklamní příspěvek. Sami influenceři se přitom ke skutečným částkám vyjadřují jen obecně a neradi.
I když to leckomu může připadat neskutečné, tak jde pořád ještě o velmi nízké částky. Pokud si totiž nějaká značka vyhlédne velmi známou celebritu a požádá ji o spolupráci, najednou se odměna může vyšplhat až na několikanásobek zmíněných částek. Hezkým příkladem je moderátor a producent Leoš Mareš.
Ten je na sociálních sítích velmi aktivní a kromě svých osobních příspěvků a fotografií na nich čas od času podpoří i nějaký produkt. Nejde ale rozhodně o náhodný výběr, nýbrž o dobře placenou spolupráci. Dříve si za jeden takový příspěvek Leoš Mareš účtoval okolo 400 000 korun. Pak ale přišla inflace, zvyšování cen a zdražil i Mareš. Pro ÓČKO TV prozradil, že teď už si za reklamní „stories“ říká o rovných 500 000 korun.
Sám Leoš Mareš má přitom zajímavou strategii – i když by mohl dělat reklamu na spoustu produktů a o nabídky nemá nouzi, tak právě velmi vysokou cenou odradí „chudé“ značky a přitáhne k sobě jen exkluzivní nabídky.
Krainové nabízeli 180 tisíc
Velmi podobný posun od běžného kuchaře přes kuchaře televizního až po mediálně známou celebritu prodělal i Přemek Forejt. Ten se proslavil svou reklamou na známý řetězec rychlého občerstvení, za niž prý inkasoval 18 milionů korun. Tím se z něj stala známá tvář a začal dostávat i mnohem víc nabídek na reklamu na sociálních sítích.
Jiné celebrity pak na výdělky jdou ještě kontroverznější cestou. Například Simona Krainová z běžných sociálních sítí jako Instagram přeběhla na OnlyFans, kde se obvykle prodávají hodně erotické snímky. Rozhodla se vydělávat si svým soukromím a nechat si za to platit od běžných uživatelů.
Nedávno ale svou činnost na této síti ukončila a tvrdí, že jí za to ty peníze nestojí. Přitom se ukázalo, že za 4 nahé fotky jí někdo nabízel i 180 000 korun – a podle jejích slov by si za týden mohla vydělat na jachtu.
České celebrity ale pořád nemají na ty světové. Například zpěvák Justin Bieber požaduje za jeden reklamní příspěvek na svých sociálních sítích téměř 40 milionů korun. Herec Dwayne Johnson za totéž chce bezmála 52 milionů korun. A zaručeně nejdražším influencerem světa je fotbalista Cristiano Ronaldo – ten požaduje okolo 71 milionů dolarů za jeden „post“.
Zdroje: forbes.cz, expres.cz, super.cz