„Vrchol trapnosti“: Nový pořad Kdo se ptá? u diváků pohořel a dokazuje, že i dno má svůj sklep
Léto je tu a s ním i očekávání nových televizních hitů, které by měly divákům zpříjemnit dlouhé prázdninové večery. Ovšem televize Prima se rozhodla jít proti proudu a místo osvědčených repríz nebo oblíbených pořadů nasadila do svého vysílacího schématu nový vědomostní pořad Kdo se ptá? s moderátorem Martinem Dejdarem.
Prima se rozhodla sáhnout po formátu Kdo se ptá?, který se sice těší velké oblibě v zahraničí, ale v českém prostředí nedokáže diváky oslovit. Po seriálových propadácích jako Zalez do spacáku, Lež na pláži a kulinářské soutěži Česko na grilu by člověk očekával, že se televize poučí a vrátí se k osvědčeným formátům, které u diváků slaví úspěch. Avšak Prima zvolila jiný směr a místo toho narychlo nasadila náhradu za velmi populární pořad Máme rádi Česko.
Kdo se ptá? začal katastrofálně
První díl Kdo se ptá? přilákal k obrazovkám pouhých 319 tisíc diváků, což je ve srovnání s průměrnou sledovaností 14. řady pořadu Máme rádi Česko (kolem půl milionu diváků) naprostý propadák. Proč se nový pořad nesetkal s úspěchem? Odpověď je dle diváků jednoduchá: Chybí mu všechno, co dělá kvalitní vědomostní show zajímavou.
Martin Dejdar jako moderátor
Martin Dejdar, který se v minulosti ukázal jako soutěžící v Máme rádi Česko, se v roli moderátora Kdo se ptá? údajně neosvědčil. Jeho moderování postrádá švih a vtip, na které jsme zvyklí od Libora Boučka. Dejdar se příliš drží scénáře a nedává prostor pro improvizaci, což pořad činí podle diváků monotónním a nudným.
Nudní soutěžící a banální otázky
Výběr soutěžících v první epizodě byl také nešťastný. Duo Jakub Kohák a Iva Pazderková sice zkoušelo vtipkovat, ale žádný z jejich pokusů nepadl na úrodnou půdu. Manželé Michaela a Roman Tomešovi nebyli o nic lepší. A co teprve samotné otázky? Ty dosahovaly úrovně základní školy a nevyvolávaly žádnou intelektuální výzvu.
Prima jako by podcenila své diváky, když nasadila pořad s otázkami, které by zvládli i žáci prvního stupně. Diváci očekávají od vědomostní soutěže něco víc – chtějí se něco nového dozvědět, chtějí být intelektuálně stimulováni. V porovnání s pořady jako Superlov nebo AZ-kvíz, kde se kombinují hádanky a experimenty, působí Kdo se ptá? jako slabý odvar.
Diváky nezaujalo ani nové studio
Dalším problémem je vizuální stránka pořadu. Digitální studio působí lacině a neosobně. Prima údajně šetřila. Je pravděpodobné, že sledovanost Kdo se ptá? bude i nadále klesat. Televize by měla zvážit návrat k osvědčeným formátům a nasadit reprízy úspěšných pořadů nebo oblíbené filmové komedie.
Diváci nešetří kritikou
S každým neúspěchem přichází kritika, a nový vědomostní pořad Primy není výjimkou. Diváci na sociálních sítích se bouří a novou soutěž odsuzují téměř za vše. Například divák s přezdívkou LukeUp se pustil do moderátora Dejdara.
„Dejdar jako moderátor je asi jasný červený vykřičník, proč v době vysílání je lepší kolem televize ani neprocházet. Strašně špatný…“ píše na portálu ČSFD.cz. Podobný názor má také divačka Týna, která píše: „Dejdara mám ráda, viděla jsem jeden díl a celé je to divné, nezábavné, nelogické a prostě propadák.“
Moderátor však není jediným kamenem úrazu. „Blbý a ještě blbější. Překonalo moje očekávání. Nebyla jsem schopna se dodívat do konce,“ píše divačka Sydney. „Ne, opravdu ne, tohle se nepovedlo… Snad jen podívat se na herce mimo svoje role, ale ani to toto nezachrání,“ přidává se Saša.
Diváci píší o „vrcholu trapnosti“
Nová soutěž diváky opravdu neoslovila. Dokonce ji označují za vrchol trapnosti. „Tak to bylo strašný, vydržela jsem 10 minut, abych se přesvědčila, že je to vrchol trapnosti…. To jsme se vrátili do 80. let! Trapný moderátor, trapní hosté… hrůza děs!“ píše Jitka.
Zdroj: autor, mediaguru.cz, csfd.cz